|
|
|
|---|---|
|
Hej Min nav har blivit tokig bor i örebro startar navi och den visar att jag är i bottenviken just utan för gävle har provat att byta skiva men hjälper inte så nu vill jag ha råd vad göra eller vad kostar det... mvh janne | |
|
Glömde at det är en mark III -98 Med Bmw orginal cd skandinavium05 |
|
|
Kolla på skärmen att du har vita prickar i "jordgloben" Det indikerar ivf. på att du har kontakt med satelliter. Gå annars in i den dolda menyn för att kontrollera mer. Går att göra om du går in under inställningar i grund menyn samt håller in menyknappen i ca 10 sekunder. Mkt. mer finns att läsa om du söker på tex. "visar and fel" i Länk Var någon som nyligen hade ett liknande fall uppe. Mvh. Patric, BMWCS #4598 Min E38 Länk |
|
|
nix har inge kontakt med satelit o bmw vill ha 5000+moms för en ny gbs-modul fast dom inte är helt säkra på att det är det.... |
|
|
hej om du har en MK 3 så har du inge GPS module! prova med boot om din bil (koppla bort battari med en dorr öppen) för 10 sec, kör en sväng se du dom vita prickar nu och grön text GPS ? om inte så kan vara din Nav dator Noah Brown |
|
|
... eller så plockar du ur säkringen till navvin i 10 sekunder. Ställ sedan bilen på en stor öppen plats med tändningen på i 10 minuter. Om det fortfarande inte funkar, ja då har du problem. //Joakim Skjut inte upp till morgondagen det du kan skjuta ned idag. |
|
|
Hejsan! Hade samma problem med min nav. Visade sig att GPS mottagaren inte funka. Sprang in på "Kjell & Co" och köpte mig en 179 kr. och nu funkar det som aldrig förr (se länk: Länk Sedan så får du se till att fixa o trixa lite med antenn anslutningen då de inte är 100% kompatibla. Det räckte med en lite tejp bit för att få sakerna på plats... men alla har sina egna små trix. Sedan så följer du tipset ovanifrån dvs håller in knappen i 10 sek, osv... så att du får en sjysst mottagning. "If god isn't GREEK, then why is the sky blue and white?" |
|
|
Märkte att länken inte funka. Ska försöka igen. Here goes Länk "If god isn't GREEK, then why is the sky blue and white?" |
|
|
En MK3 har inte något egen GPS mottagaren (är med Nav dator) din länk är en bild på en GPS antenn Noah Brown |
|
|
Men är det verkligen en MK3? Årtalet -98 anges och bilen är en 523. ___ //Ulf |
|
| Jag hade en MK3 då mitt problem var aktuellt. Och jag löste mitt problem på detta sätt. Som jag uppfattat det så är det nästan som att det är samma problem som jag hade. Så för en peng på mindre än 200 spänn så har man inte mkt att förlora. Om det nu inte skulle va så att det är antennen så har man ju inte förlorat en förmögenhet. Tack. | |
|
jaha skrev fel det är mk II jag har ....:) |
|
|
Hej jag har skick mail till dig Noah Brown |
|
|
Hej jag har problem med min gps en bmw 530dat från 00 med 4:3 skärmen, när man går in i service menyn får man inte fram någon satellit är det antennen eller nått annat som är galet, gpsen slutade heltplötsligt att fungera under färd... help . /D |
|
| kontakta Noah Brown Han har ev. delar och han kan detta ....... | |
| Nu fungerar den klockrent igen ?! utan jag ens gjort nått. | |
| Jag har ett liknade problem en mk3 i en 530 -01 där navin tappar positionen och inte är säker på var den är åker runt lite och till slut hittar den rätt position igen för att sedan tappa den tre sekunder senare någon som vet vad det kan vara. hade varit trevligt om det bara var gps antennen. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.