|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Tackar Kristoffer, skriver upp dem direkt!, Vill också bara tillägga att det är första gången jag varit i kontakt med NFS, Verkade bli väl bemött annars i början, för det verkar att mycket folk har haft goda erfarenheter... |
|
|
Jag känner Tobbe som driver NFS lite (via BMWCS) och jag har fullt förtroende för honom. Jag har aldrig uppfattat honom som den som är rädd för att göra rätt för sig. ___ Bilbloggen: Länk |
|
|
Tjena allihop! Vart borta hos Åker Persson. Nu kommer det konstiga... Han visste exakt vilka bultar de var som var av utav de tre, han visste hur man gör det och jag skall komma förbi på onsdag till honom... Enligt honom är det jättevanligt att de bultarna går av och han har utfört det här säkert 25-30 gånger.... (borra genom dem) Hur kan det då vara att jag ringer runt till alla verkstäder i malmö(Kollade att de meckar med BMW) och de säger att det är ett jättestort jobb och att man får montera ner hela bakvagnen för... Många tyckte det var konstigt och hade aldrig gjort det innan, speciellt BMW själv! Som aldrig hade stött på något liknande!. Eller NFS för den delen. Åke verkade jätteschysst, kunde tyvärr inte lämna bilen idag på grund av att jag hade föreläsningar. Tack för tippset! Hoppas bara det går bra nu! |
|
|
Ja BMW verkstäder är nog i många fall inte bättre på vissa saker än den vanliga "Mack verkstan" //MVH Andreas M-power när du älskar att köra! |
|
| Lättare att säga att det är jobbigt och dyrt än att sätta sig in i problemet. :) | |
|
Enligt vad jag har hört så arbetade åke på aukt. BMW verkstad under en himla massa år innan han öppnade eget. ___ Bilbloggen: Länk |
|
|
Just dessa bultar är tråkiga,men med förberedelse så går det oftast bra,rotslösning flera gånger några dagar före,lite värme o en muttermaskin med sexkanthylsa,sen är det bara att köra lite i taget in o ut,ojj nu blev det censur;) Mvh/Micke Min 02sida Länk |
|
|
Haha trucker, vad sitter du och glor medan du sitter här i Autopower? =) Åke sa att han brukar borra loss den avdragna bulten. Går antagligen lite fortare än att låta bultarna dra i rostlösning medan peng-o-metern tickar... |
|
|
Har aldrig anlitat NFS, men Åke P har jag (och släkt och vänner) bara gott att säga om, riktigt kompetent och trevlig. MVH, Victor Vorsprung Durch Überlegenheit |
|
|
mixim, antar att trucker menade _om_ när och ifall man byter själv ;-D hoppas de ordnar sig för dig utan att bli alltför dyrt, lät som en inte allt för kul historia... //Devva |
|
|
Ja, hoppas det löser sig för din del! Har tidigare läst här på forumet att åke persson är väldigt duktigt samtidigt som han inte debiterar så mycket som andra större verkstäder. Du får gärna återkomma och berätta hur det har gått. |
|
|
måste bara säga vilka amatörer till verkstäder om dom inte får det där bytt... företagarnas bästa vän är ju kunden...eller |
|
|
Tjena grabbar! Äntligen, det löste sig!! Åke Persson är en ängel! Inga klurigheter, inga problem... Var färdigt samma dag! Han borrade sönder bultarna och in med nya, och även nya bussningar.. Allt till ett relativt bra pris. Tack för tippset, och efter att ringt runt bland 15 verkstäder var man lite uppgiven, synd att han bor så jävla långt ifrån Malmö :P Men det var det värt i detta fallet... Fick en liten diagnos på övriga skicket av bilen, och det såg inte bra ut... Motor och låda sa han vart i fantastiskt skick, men karossen och trösklar osv katastrofalt.. Han hade aldrig någonsin sett en så rostig E36a!.... Och han fattade inte hur den kunde vara såpass... Så innan jag forsätter med bilen så får jag ta mig en funderare och kolla runt hos rostlagarna, om det är någon idé.... |
|
|
Bra att det löste sig! Man har ju som sagt hört mkt gott om Åke Persson. Dessutom att han har sjyssta priser också. Tråkigt att din bil är så rostig.. Hur kommer det sig? Tvättar du aldrig :) Eller är det tidigare ägarna som slarvat? Vart är dem värst angripna ställena då? |
|
|
Tackar MD! Jo, under tiden jag har haft den har jag tvättat minst varje vecka (har blivit mycket nersmutsande meckande), men jag har bara ägt bilen en månad :).. Antagligen är det någon av de 2 förra svenska ägarna som haft bilen vid någon saltfabrik under vintern, så som den är angripen :(.... Nu sammlas det pengar till rostlagning+lack... Men, här är det viktigt att man hittar någon som gör det bra, för resultatet visar sig inte förrän om 1-2 år... |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.