AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.497

535:a som går ``sådär´´

Sida 2 av 2
Th
100
The Dude
535i-87
540iA Touring-94
Ok, kan man räkna om värdena till tryck, eller använder man en annan slags mätare för att mäta trycket?

The Dude
Enligt mekanikern som utförde servicen på bilen så var motorn i bra skick förutom att kammen började bli lite nöt.Jag bad honom checka motorn speciellt.Angående den låga kompen på 6:e cyl så sa han att det inte var någon fara,att det kunde vara sot.Jag litar på denna kille pga att kunderna är från alla möjliga ställen,då kan man sin sak.Men jag känner nog ändå att jag åker på att renovera toppen med kam byte snart-även om han inte hittade några direkta fel som sagt var.Dålig dokumentation är det på den här bilen med bedrövligt ifylld servicebok,gick ju också på en mina när jag köpte bilen för ett par månader sedan när jag bara gick på säljarens goda ord och inte själv krävde ´´bevis``,det skulle bla sitta en ny kam i den,med den saken vet vi hur det var..
Det är en chansning att köpa en sådan här bil.
Efter en topp renovering med nya ventiler så kommer man väl säkerligen att vara barskrapad in på bara skinnet,ni som gjort det,är det värt det??
Tycker att bilen går ganska bra, men känner att den kan gå än bättre!

Th
100
The Dude
535i-87
540iA Touring-94
Fråga "Körs till det rasar"... :-)

The Dude
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.