|
|
|
|---|---|
| På bensin fins ju lite olika blandningar att välja mellan, 95 - 99 oktan t ex. Dessutom olika tillsatser för att ge soppan vissa egenskaper. Finns något liknande på dieselmarknaden? Är det någon skillnad mellan OKs olja och Shells till exempel? | |
|
Det här funderar jag också på! Preem skryter ju om att deras diesel är så himla bra?? Bilen: Länk |
|
|
Preem blandar från den 1 augusti in 5% RME i sin diesel. Har inte kunnat få fram om även andra bolag gör det. Har i tidigare tråd kastat ut frågan på detta utmärkta forum huruvida denna inblandning skadar de common-rail dieslar som inte är avsedda att köras på rapsdiesel. Har inte fått något tydligt svar annat än att "Dieselmeken" kraftfullt avråder från att använda 100% rapsdiesel. Hälsningar ChristerG525 |
|
|
hej på er! det är märkbar skillnad. tankade preem biomil, sånt skit de kör bussar på här, X% raps. billigt var det men bilen gick orent, var trött och rykte brunt vid gaspådrag. tankade en hel del på shell i meråker, shell diesel extra, med smörjtillsatser. blev positivt överaskad, märkbar skillnad även om man jämför med vanlig "mackdiesel" går jämt, går bra och spottar ur sig svartrök vid gaspådrag. den senaste jag provat är preem ACP, active cleaning power. "bäst i test" vill jag påstå, strået vassare än diesel extra. körde från östersund till lycksele och tillbaka i tisdags med acp-diesel, är en annan gång på motorn nu. "testbilen" är en 525tds e39 med chip har kört en hjullastare på acp-diesel ett par månader nu, skillnad på motorgången på den med. nu lär man väl bli avstängd för reklam... |
|
| ska väl tillägga att tds:en rullat 32.600 nånting mil. | |
|
Inget som testat det som säljs som rapsdiesel? Polaren körde det på sin gamla MB 300TDT -82, den gick lite sämre och det luktade konstant popcorn runt den. Men jag undrar hur en 90-tals Bmw hade reagerat? Mvh Magnus Finns det andra bilar än BMW!? |
|
|
finska polto är bäst,hehe vilket märks väldigt tydligt sen vilken svensk diesel som är bäst vet jag ej då jag tycker allt verkar skit i jämförelse bilarna har bara gått 54000mil(silver),43000mil(svarten),28000mil(röda) och 14000mil(kombin) falcon: får väl ta och testa acp:n en sväng är den dyrare eller? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.