|
|
|
|---|---|
|
Länk Ser dom grenrören ut som något som kan tillföra bilen mer effekt? Min bil Länk | |
|
XS-power har väl inte världens bästa kvalitetsrykte i japs-kretsar men grenrören ser ganska okej ut tycker jag. Dock är effektökningen ganska minimal, är en hel vetenskap att stämma av insug och avgas korrekt mot varandra... /Johan Tryggvesson -Die Entwicklung stoppte bei 30- BMWSC #338 |
|
|
Tycker att primärrören ser ut att vara lite korta. Dock så är dom ju säkert mycket bättre än vad orginal är. ///Jesper "Det kortaste avståndet mellan två punkter är alltid under ombyggnad." |
|
|
Har nämligen dom monterade på min bil! Därför jag undrar...Kom på efter monteringen att dom kanske inte ger så mycket! Speciellt om man jämför med andra extraktorgrenrör... Men men! Man lär sig alltid nåt! Min bil Länk |
|
| ser ju duktigt fräscha ut iallafall. kul när det ser bra ut.var köpte du dom och vet du om det finns till 535an? | |
|
Jag köpte mina av en kille som annonserade ut dom på Powerbörsen. Till 535an kan man väl köra med M5 3.6/3.8 grenrör? Eller har jag helt fel då? Annars finns den här: Länk Vet inte riktigt vad det är men... Min bil Länk |
|
|
Om man skall gå efter utseendet lär de inte ge nämnvärt med effektökning! En av grundtankarna med extraktorrör är att alla rören skall vara lika långa ner i kollektorn och därigenom skapa en sugpuls vid ett visst avstämmt flöde. De rören du länkade till var inte lika långa, utan påminner mer om standardgrenrör där biltillverkarna medvetet gör rören lite olika långa för att få bort extrema effektpucklar vid vissa varvtal till förmån för ett lugnare och jämnare effektflöde genom hela varvtalet - de slätar ut effektkurvan genom att göra rören lite "inneffektiva" men tappar samtidigt lite toppeffekt. Mvh BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
Johan: Titta en gång till på alla bilderna så ser du att dom är lika långa. Det är en synvilla som gör att dom ser olika långa ut. ///Jesper "Det kortaste avståndet mellan två punkter är alltid under ombyggnad." |
|
|
Dom här då? Länk Ser inte dom ordentliga ut? Min bil Länk |
|
| dom var ju sjukligt snygga.. men jag antar att dom kostar därefter.. eller? | |
|
De rørene er ganske lik de som jeg har montert på min E34 525i Sport Limo Länk |
|
|
kwimmm: nej dom kostar inte därefter! Kostar ca. 370 Euro! Funderar starkt på att slå till :) m50racer: jo dom är ganska lika dina...vet du vad du har för effekt i din motor? Min bil Länk |
|
|
va nice.. jag letade igenom hela deras hemsida men hittade inte dom.. lite ledsen blev jag. hur mycke effekt kan det ge igentligen? ni vet ingen om har en ventilkåpa till m30? blev sugen på en högglanspolerad sådan men det kostar ju inte en tredjedel så mycke att köpa en original och glasblästra den själv än att köpa en färdig. vill inte ha bilen stillastående så jag vill inte plocka av den som sitter i.. |
|
|
Hittade du inte? Dom grenrören jag länkade till är till M50 motorer...Du har ju M30...? Gå on på ebay.de och sök på ventildeckel M30 så hittar du en massa högglanspolerade (Hochglanzpoliert) ! :) Min bil Länk |
|
|
jag har m30 ja. jag hittade inga grenrör.. bara effektljuddämpare. häftigt att du kan en massa konstiga ord på tyska.. ska kolla ebay. nu ska jag iväg och tattuera bmw-loggan. ha de fint. :D |
|
| går detta att göra på 323 or o 523 or???? ger det nått? | |
|
Oggyone: Hör med Schmiedmann som säljer om det passar på din bil... Effektmässigt så ger det "nått", ja... Min bil Länk |
|
|
ingen som har ett extraktorgrenrör till en m20 vill hemskt gärna veta primärrörets längd eller volym eller uträkningra för ett sådant, ska nämligen bygga ett själv (= |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.