|
|
|
|---|---|
|
Det börjar pysa(ta in tjuvluft) runt takluckan vid hastigheter över ~100 km/h. Väldigt störande då det viner i bilen. Annars är takluckan tät vid regn. Vad kan jag göra? Har alltså elektrisk taklucka som stannar i kanske för många lägen? då man håller in en av knapparna. Vet inte hur det skall vara men mina stopplägen är: Helt öppen - 15 cm från helt öppen - stängd, med den nedre luckan ~15 cm längre bak än den andra(är väl där det ska vara då man har den stängd antar jag) - och ventilationsläget orkar den inte upp i. Nog är det väl meningen motorn själv skall lyfta upp takluckan bak? | |
| ja fattar inget alls, verkar inte vara samma som på min 92:a iallafall | |
|
Kanske invecklat skrivet det ovannämnda, men poängen är man hör vinddraget från takluckan vid högre hastigheter. Är detta ett vanligt fel? |
|
| jag har oxå vinddrag, tror inte det går att få helt tätt | |
|
Den inre luckan ska vara längst fram när yttre luckan är stängd. Det är när man lyfter den yttre luckan i bakkant som den inre luckan ska gå bak 15 cm. Självklart ska det inte vara något vinddrag. Det första man misstänker är ju tätningslisten förstås, om nu den yttre luckan ligger plant med taket i stängt läge. Det kan ju vara så att listen även släpper in vatten, men att dräneringen fungerar så att det inte märks. |
|
| då har vi inte likadana takluckor, ja har ingen 2 delad lucka | |
|
Har nu den inre luckan längst fram. Då försvann vinddraget men den sitter inte riktigt plant på utsidan utan litet nerfälld i bakkant och när man kör i lite större ojämnheter så hoppar den till ganska ordentligt med ett ganska skarpt ljud. Har säkert att göra med att luckan inte går upp i bakkant. Tack för svar! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.