AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
1.305

Lågnivå utgångar på stereo

Rompa
Jag har tänkt att installera subwoofer och slutsteg i bilen, och undrar om det finns lågnivåutgångar på stereon som sitter i som standard. Jag har den vanliga business stereon. Och hur får man bort stereo ur panelen, är det en svår konst att ta ur den?
Ström till slutsteget kan man koppla in direkt på batteriet i bakluckan, eller finns det nått att tänka på där?

det måste det finnas på en så ny bil, annars finns det högnivå till lågnivå adaptrar.

slutsteget kopplas direkt på batteri med en säkring mellan, det är allt.

[Varför ha en motor som suger, när det finns fläkt?]
Rompa
Tackar, det borde finnas som du säger. Hur får man ut stereor ur panelen, är det bara klassiska knepet med att pressa in nån tunn skruvmejsel i nån spärr på sidan av stereon eller?

ingen aning...

om du inte fått nått verktyg till så är det väl bara att göra så.

på vissa är det ju lite knepigt, på min kenwood tillexempel kan man inte dra ut den när fronten är vänd, för det är en grej som låser, innan jag kom på det, och läste bruksanvisningen.. trodde jag skule bli galen.

[Varför ha en motor som suger, när det finns fläkt?]
Rompa
hehe, det tar emot att läsa manualer, men ibland måste man det tyvärr :)
jag har kollat i alla manualer som jag fick med bilen om det står någonstans hur man gör. Men det står inte ett knysst om det.
Jag får prova den hårda vägen med skruvmejsel och hammare :)

Deejay08
Ett het tips när man ska dra ut en stereo är att ringa till dom som monterade stereon för det finns några som monterar stereon med skruvar på sidorna så att man måste ta sönder halva mitten konsollen för att få ut en stereo. =( Tro mej för jag har provat... Ingen rolig historia men för lång för att skriva här..... Lycka till
Dunka ska det ju göra i en fin bil...

Deejay
Rompa
jotack, synd att jag inte läste ditt inlägg innan jag körde igång :) Jag lyckades tillslut lista ut för stereo var monterad. Och mycket riktigt, det man var tvungen att göra var att bort dom här dekorlisterna på panelen, sedan var det 2st skruvar på baksidan vid stereon. Lossade man på dom så fick man ut stereo. Jag lyckades få ut stereon utan allt för mycket skada på listerna som tur var. Nu har jag nästa problem, jag upptäckte att det inte var standard RCA anslutningar för lågnivå, utan nån specialkontakt, som jag antar innehåller lågnivån. Det är väl bara till att köpa en adapter, eller finns det färdigdraget lågnivå till något annat ställe i bilen? Det vore iofs för bra för att vara sant.:)
Rompa
det blev lite mycket stavfel, men hoppas ni förstod vad jag menade:)
Jo
24.791
Johan B
318dT X-drive F31
Mercedes C220CDI S204
Det finns inga lågnivåutgångar på stereon till e-46. Det är ett litet h***ete att få till en bra lösning till separat slutsteg. Det har diskuterats en del på detta forum. Sök i arkivet.

Mvh
Johan B
Rompa
ahhh, jobbigt.
Tack för ditt svar.
Jag ska kolla i arkivet.
Man får väl lösa det på annat sätt då :(
Fel forum som sagt, men jag har monterat lågnivå på min 325ti bussiness.

Du måste in och ansluta kabeln innan det interna slutsteget. I princip hela maskinen måste plockas ner. Kan beställas av dls i tyskland. Kostar 2000:-. Danderyds bilstereo hjälpte mej med det.

Kolla www.sanaton.se\BilLjud.htm

Mulle
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.