AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
1.143

Varför startar larmet

k2
61
k2olsson
525 touring 03
Jag har en 318T-97 som har börjat att larma när jag ska låsa UPP bilen med fjärr nyckeln. Har inte märkt någott annat ovanligt med larmet.Därför har jag börjatt att låsa bilen med nyckeln i dörr låset och då dummar den sig inte. Kanske ska tillägga att det går bra att stänga av larmet med fjärr nykeln när det har satt igång och att det är originallarm. Har någon haft liknande problem
Ko
102
Kowe
523IA E39
325i Touring
Har exakt ditt bekymmer........ Händer ca 2-3 ggr per år otrevligt som F*N när det väl händer. Lämnade min till BMW för kontroll mot datorn och där fanns en hel del felkoder men ingen åtgärd bara nolla. Jo de ville byta kupé sensorn för typ 900 men det är inte säkert felet ligger där. Oseriöst från deras sida! Kom tillbaka när det händer igen så läser vi av det då. Har inte hänt sedan dess - (2006-03-15)
le
224
leifeugen
540IA -02
Mitt larm slog på av sig själv,genant och det hände allt oftare,så jag åkte till den lokalaBMW servicen,men montören kunde inte lokalisera felet,så jag ringde till en
`bättre`service ställe och de sa att oftast har det varit motorhuvs-sensorn (förhållanden ganska varma)for dit och montörn läste av det direkt.Det var huvsensorn.Men i era fall vet jag inte kanske batteriet.Hasso säger att det kan ge utslag likt era.
le
224
leifeugen
540IA -02
Bilbatteriet icke tillräcklig laddning.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.