|
|
|
|---|---|
|
Hej Min 523:a vibrerar ganska kraftigt i bromspedalen vid inbromsning. Det kvittar om jag bromsar kraftigt eller bara lite smått. Ratt och annat är ganska neutrala...är det mina skivor fram som är skeva tro? Eller kan det vara nåt annat skumt? Vad tror Ni? Frasse | |
|
Du är nog inne på rätt spår, det låter som att det är dina skivor som har blivit skeva. ___ Bilbloggen: Länk |
|
|
Skeva skivor,inget annat! Bara att byta tyvärr..kolla om det är fram eller bak... ¤¤¤¤¤¤¤¤¤IRON MAIDEN¤¤¤¤¤¤¤¤¤ 17/9,18/9,25/9-06 Globen. |
|
|
Hmmm...skivorna bak var belagda med "skit" från bromsbeläggen. Ganska ojämnt med "metallskrot" om man så säger. Fast skivorna var inte alls skeva som man skulle kunna tro...men efter lite bromstest efter rengöring så bytte jag dom likförbannat...jag menar ska jag ändå byta beläggen så är det ju lika bra att ha nya skivor med, eller? Nu funkar det att bromsa helt vibrationsfritt igen...SKÖNT!!! Och för den som undrar så blev det Brembo, inköpta på Micro, pris totalt:1273 riksdaler. Skivor, belägg, slitagevarnare och monteringssats. Ganska överkomligt tycker jag Frasse |
|
|
Hur vet man fall det är bak eller fram skivor som måste bytas...mina fram ser relativt bra ut medans bak är nästan helt rostade, samt det vibrerar mycket från ratt och pedal BMW - Bil Med Wingar |
|
|
Jadu...jag trodde att mina fram var kass men när jag kollade så såg dom jättefina ut men bak däremot var dom kass...så uteslutningsmetoden funkade för min del. Även mekanikerna som jag pratat med trodde till 99% att det var framskivorna som var skeva....men icke!! Så det är bara att ta av och kolla hur dom ser ut....tror jag iallafall...*asg* Frasse |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.