|
|
|
|---|---|
| Min bil (540ia -97) har s-edc. hur pass vanligt är detta? Vilka årsmodeller och till vilka motoralternativ fanns det som tillval? | |
|
Vad är S-EDC? Är det samma sak som "vanliga" EDC dämpare? I så fall fanns de som tillval till 7 serien och som stanard på M5 3.8 E34 bl.a. Det är ovanligt med EDC på de billigare versionerna på 7 serien. Som begagnad är EDC inte önskvärt, jag och många med mig undviker i alla fall bilar med EDC dämpare eftersom dämparna till dessa bilar är så otroligt dyra. Att byta dämpare runt om på en bil med EDC kan kosta upp emot 50 000 kr, vilket är helt vanisinnigt mycket. ___ Bilbloggen: Länk |
|
|
Man trycker på en knapp så blir chassiet hårdare, typ. Jag fick EDC dämparna vid sidan om då det sitter coilovers på bilen. Blir det stor skillnad när man ändrar till hårdare läge på EDC dämparna? |
|
| coolt, visste inte ens att E39 gick att få med EDC. | |
|
EDC är standard på E39 M5. På övriga modeller är det extremt sällsynt. Har sett det på ett par 540, men aldrig på någon 6-cylindrig modell. Kostade en hel del som tillval. Fördelen är ju att man får sport och komfort i samma bil, men som sagts tidigare blir ett dämparbyte extremt dyrt. Många byter ut mot vanliga dämpare när EDC-dämparna tar slut. Micke |
|
|
Har förresten aldrig sett det på en touring. Fanns nog inte som tillval. Förmodligen beror det på touringens speciella bakvagnskonstruktion. Micke |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.