AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
957

Pris på en 530iAT -02 med 22 000 mil på mätaren?

qu
1.275
quixotic2
530i -01
M3 -88
745iA Highline -86
2000CS -68
Behöver lite proffshjälp! En bilhandlare i stan får om ett par dagar in ett inbyte i form av en 530iAT -02. Bilen är svensksåld, och har gått riktigt långa mil, 22 000 mil på 4 år.

Rejält utrustad, 16:9 navi, komfortstolar i skinn, stora hifi-paketet, etc. men har en del stenskott och är väl i vad som kan klassas som "bruksskick".

Svensksåld, fullservad enligt bok.

Jag har erbjudit handlaren att ta bilen "som den står", vilket han verkar vara positiv till.

Vad tycker ni skulle kunna vara "rätt" pris på denna bil? Handlaren vill naturligtvis tjäna några kronor, men jag är inte beredd att släppa iväg för mycket till honom, när han trots allt bara studsar bilen i sin hall.
RiProPro-medlem
756
Rick
540i -21
523i -97
325i Coupe -94
M3 Coupe -97
Mini Clubman Cooper S -19
110 - 120 k?

/Rickard
735
Antar att inget M-paket finns

Skulle tippa som ovan ungefär 110 +- 5, med tanke på bruksskick och antaget servad som den ska. En bit över den magiska 20´gränsen skrämmer många (även om man fråga sig varför..). Plus för att vara en välutrustad sv-såld bil.

Har du några uppgifter på vad som är bytt, en del pengar kan ju behöva läggas på stötisar, bromsar, avgass, osv..

P.S Kolla rost, om nu bilen är i bruksskick. Bakluckan....

qu
1.275
quixotic2
530i -01
M3 -88
745iA Highline -86
2000CS -68
Ingen uppgift om att M-paket ska finnas, så det saknas nog. Bilen verkar vara komfortutrustad överlag. Såvitt jag har förstått så har BMW fått sköta servicar och bytt saker efterhand som det har behövts, exempelvis är stötisar fram nybytta. Men, samtidigt så finns det lite att fixa, spräckta dimljusglas, eventuellt en spricka i vindrutan... trista saker.

Ska kolla rosten noga, eftersom den gått som firmabil har det förhoppningsvis tvättats regelbundet, kanske i tvätttunnel... borstar? Återstår att se!

Fler teorier kring pris på denna bil?
Med tanke på att denna 01: as 540iM/6 Touring kostar €11900 med 1äg och liknande mil
Länk

så skulle jag inte betala över 100tkr för 530: in.

Mvh Stephan

Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

När det gäller rosten så är det ju minst 1 år kvar på rostskyddsgarantin.

Prisuppskattningarna ovan är nog rimliga. Hörde om en 530iAT -01 som rullat 17'+ mil. Denna var importerad och med utrustningsnivå (+ lite till) som bilen ovan + att den hade M-paketet. Lite småfix typ dörruppslag. Gick för ca. 140' privat och såldes på några dagar.

___
//Ulf
Färgen avgör också om bilen blir lättsåld eller inte. Facelift bilarna är aningen övervärderade för stunden anser jag. Vilket är ju bra för dig... 110 eller tom 120 låter rimligt för den vänder nog i hallen trots milen skulle jag tro. Tacka touring skåpet för det.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.