|
|
|
|---|---|
|
Hejsan, Har nyligen letat diverse 318is, då e36 karossen. Valt 318is för mindre bensinförbrukning och faktumet att jag inte behöver en sexa. Dock får jag säga att jag inte riktigt var nöjd med väghållningen, inget att hänga i julgranen iaf. Därför undrar jag vad det finns för utvecklingsmöjligheter för väghållning? Förutom sänkningssats då. Gärna också om ni vet nått annat, t.ex. bromsuppgraderingar och liknande. Samt hur är det med motortrimm? Någon speciellt väg att ta då man är intresserad av att få ut fler hästar. Skriv gärna vad ni vet! Förövrigt så undrar jag hur 318is:en kan kosta dubbelt så mycket att försäkra som en Nissan Primera GT. Om någon har något förslag om försäkringsbolag, snälla skriv det :) Samt allra sista frågan: Är verkligen reservdelar så dyrt som alla säger? Mvh, Sharic | |
|
Pean sweden när det gäller bromsar dem tar lite bättre än orginal särkillt när dem blir lite varmare efter en lite hårdare bromsning. När det gäller försäkring så hittar du säkert ett bolag som är dubbelt så dyrt på en primera Gt än 318 is bara du letar lite= Ring runt till stora och små bolag,du kan söka lite i försäkring och värderingstrådar. Välkommen till forumet, och använder du sökfunktionen så har du en massa svar angående 318is när det gäller chassi. Mpower |
|
|
Hejsan, Tack för svaret! Jag har redan ringt Folksam, IF, Salusansvar samt något som jag inte kommer ihåg just nu, och alla har haft halvförsäkringar som kostar nästan dubbelt så mycket i jämförelse med en Primera GT. Är det inte någon som kan rekommendera mig ett företag som ni anser är billigt, eller iaf länka till någon tråd med mycket försäkringstips (då jag inte hittade något när jag sökte). Jag bor i Täby, utanför stockholm, om det hjälper någon. Tänkte dock inte ställa den på mig själv, så ålder borde ju inte spela någon roll. Mvh, Niklas |
|
|
Hej Niklas/Sharic. När det gäller ev uppgradering så skall det alltid vägas mot vad en bil med just de specarna skulle kosta jämfört med vad det skulle kosta att uppgradera. Personligen så tycker jag att det är helt fel att ge sig på motortrim på en liten och motorsvag sugmotor när det finns betydligt större och starkare motorer att tillgå för ett mycket mindre belopp än vad trimningen skulle kosta. DVS köp en 325/328:a eller en M3 istället. Kolla med Insplanet ang försäkringar. Länk? Men att satsa på ett väghållningskit är aldrig fel. Det kostar från 3500:- och uppåt. Du kan få tag på Gula Koni och H&R fjädrar för under 10.000:-. (Stötdämparexperten AB) Eller Sachs sportdämpare/fjädrear för ca 6000:- Det kommer säkert göra susen! Mvh Simon |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.