|
|
|
|---|---|
|
Hej! Jag har lite problem med att bestämma mig för vilka dämpare jag ska köpa. Valet står mellan Bilstein Sprint, Bilstein Sport, Bilstein Original & BMW Original. Bilen (E30) ska sänkas 40 mm fram o bak i samband med stötdämparbytet, därför hade Sprint varit bäst på ett sätt de är nämligen kortare (men svindyra). En kille som jag snackat med sa att hans E30 blev stenhård när han satt på Sprintdämpare (så hård att cd-spelaren hackade vid minsta lilla brunnlock o dyl.). Nån som har erfarenhet av Sprintdämpare eller någon av de andra dämparna? Det kan ju vara hans fjädrar som var extremt hårda. Jag vill ha bra väghållning och ändå ha lite komfort kvar. Tacksam för råd!! MVH bmwdriver 318iS -88 BMWCS#4324 | |
Grusse |
Jag hade justerbara konidämpare på min M3 E30, funkade väldigt bra. Den gick att få stenhård om du ställde upp den, men gick även att ha lite mjukare fast ha bra vägållning ändå. Min kompis hade Bilstein på sin M3 E30, men den var alldeles för mjuk och han bytte sedan till justerbara gula koni och blev helnöjd. oo=00=oo |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.