|
|
|
|---|---|
|
Hej! Sökte lite på plast och missljud, men hittade inget som passade in. Ibland när jag är ute och åker så kommer det ibland ett läte som påminner om vibrerande skallrande plast, från intrumentpanelen/motorutrymmet. Det jag märkt av är att det enbart börjar låta i farter uppåt 100-strecket, och kommer och går. Har kollat alla plastdetaljer under huven, och allt sitter som det ska, så långt jag kan se. Det enda som jag npterade var att plastkåpan för tändspolen hade lossnat, men jag är osäker på om det hade hänt innan, för nu sitter den på sin plats och det låter fortfarande. Måste man försöka ta av Hela instrumentpanelen, eller är det nån som kan peka ut var det är? (Vanligt fel, mao.) | |
|
Kolla så att plasten som sitter nere vid rutan verkligen sitter fast vid alla ställen med sin små pluppar. Det finns två plastskydd där. Kan vara en av dem som sitter lite löst, så var det för mig. *BAWORAK* |
|
| Hade samma skrammlande ljud från instrumentpanelen. Det visade sig att vara BC knappen på blinkersspaken som vibrerade . Missljudet uppstod i ca 100-120 km/h. Speciellt på lite sämre vägar. Rörde jag knappen hörde jag hur ljudet försvann. | |
|
Vigren Jag har samma sak. Hur löste du problemet? mvh Janne |
|
|
Har samma problem med min spak, ett j*kla rasslande i på vissa vägar och varvtal, jag ska försöka öppna spaken och se om man kan göra ngt, bör kanske gå att spänna fjädrarna till knapparna i spaken? Annars får det nog bli en ny spak, någon som kan tänkas veta vad en sådan kostar? *Murphys lag* |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.