|
|
|
|---|---|
|
Hej på Er! Är det någon som har bytt inredning satt in M modellens mittkosoll tex, är det samma kablage i vanlig 2,8 som i M, menar om det förberett finns anslutningar för tempgivare, yttertempgivare, styrmodulen under handskfacket, fram till instrumenten klocka, yttertemp och oljetemp? Var hittar man yttertempkontakten i så fall lika oljetempkontakten? Många frågor på en gång bra att veta innan man börjar leta på skrotarna mm. Jätte tacksam för synpunkter och tips. Mvh Kent. | |
|
Kan säga att oljetemp givare finns inte och jag har mycket svårt att tänka mig att det skulle finnas några kablar till detta. Jag har inte hittat något iallafall. M bilarna har två uttag i oljepumphuset, på 2.8orna finns bara ett. Oljetempen är enkelt löst, BMW's original instrument fungerar ihop med VDO's givare, du kan alltså köpa en sådan. VDO har för övrigt givare som fungerar med det flesta instrument, kan du bara speca vad det är för något som finns det förmodligen givare. Du behöver någon form av split för att kunna ha både tryck och tempgivaren i samtidigt. Jag gjorde så istället att jag fimpade radion och satte volt, oljetemp och oljetryck's mätare där istället. Köpte hela kittet från leatherz.com, fungerar kalas förutom att oljetempen är graderad i farenheit, men det är ju bara att lära sig vad normal temp skall vara så är den saken löst. /Fredrik |
|
|
Så här ser det ut i våra bilar. Länk och så här i en M. Länk /Fredrik |
|
|
Hej! Tack för dina tips! Verkar lite konstigt tycker jag om det finns 2 olika kabelstammar men kanske är så. Jag ser anslutningen för oljetrycksgivaren och om man tittar på realoem sidan så skall oljetempgivaren sitta över oljetrycksgivaren, jag tittar på min bil strax över det hårda röret med banjokopplingen sitter en "blindplugg" med insex huvud möjligen torx kan inte detta var stället där man skall placera tempgivaren..jag gissar det i alla fall, annars får det bli en annan lösning frångå originalanslutningar. Det kanske inte vanligt man byter mittkonsollen men har köpt en inredning från en M och tänker ge mig på byta div av inredningen, sportstolarna samt solskydd med ramen runt rutan har jag bytt...nästa blir mittkonsollen. Jag tackar dig ännu en gång för dina tips. Jag har 2st standardstolar om någon är intresserad..färg Beige/brun oregonläder maila isåfall kent.e@swipnet.se Z3 hälsningar Kent. |
|
|
Hittade en bättre vinkel, här är även tempgivare utsatt. Länk Det verkar även vara skillnad någonstans på årsmodellerna, väljer man en tidig 2.8'a -97 så är det ingen lista med på den vy som jag länkar till, och på nyare med lista står det från årsmodell -98. Min är tillverkad aug. -97 har jag för mig och jag har inte hittat något outnyttjat hål på min bil. Du har kanske tur och har, gör ju det hela mycket enklare. Inget intresse av ett bar beige stolar, men ett par helsvarta sportstolar hade suttit fint. /Fredrik |
|
|
Hej! Ja då stämmer det skall du se finns även en blindplugg lite längre ner men det är ju trångt se nu när allt är i vägen...jag skall höra vidare med BMW om de känner till om det är samma kabelstam oxå....stolarna tänkte ja om det fanns andra som är intresserade av, min inredning är blå/svart. Mvh Kent. |
|
|
Länk 12 OIL PRESSURE SWITCH M12X1,5 1 09/1998 12611710509 13 TEMPERATURE SENSOR WATER/OIL 1 09/1998 13621433076 På min -99 finns det iaf 2st uttag som borde gå att använda,eller? MVH/ |
|
| Ja precis som jag tänker göra på min i vinter, konsollen ligger o väntar, stolarna är på plats, dörrsidorna ska oxå dit. Lycka till. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.