|
|
|
|---|---|
|
Jag vill ha solfilm på min bil i bak och undar vad ni tycker jag ska sattsa på, färdigutskärda bitar från solfilm.se eller gör allt själv? undrar också hus stark jag ska ha till en mörkgrön bil? mvh | |
|
tjena ett litet råd har du aldrig gjort d innan så hade nog jag lämnat in den. o sen så har proffsen mycke bättre film än vad som säljs på typ micro o dylikt. MVH pierre |
|
|
Är det bakrutan du talar om, är det väldigt svårt att göra det själv, sidorutorna bak är lättare, eftersom dom är raka. Vilken toning du skall ha är en smaksak. BMW CS #5206 |
|
xcOOb |
åk till en som sätter solfilm så dar dom "proffs film" du kan köpa, kostar mer men blir bättre o snyggare.. men om du inte satt film förr så rekomenderas kansek billigare film om det skulle gå åt hell*ete.. köp ljus film och tona hela bilen, snyggast enligt mig.. |
|
Man får väl inte tona främre sidorutorna ? |
|
|
Jag kör med solarplexius är GRYMT nöjd. Installation var väldigt enkelt och jag gjorde det snabbt utan hjälp, utan slabb och på 15 minuter. Resultatet är lika bra som proffstonat Om jag vill så kan jag dessutom enkelt plocka bort toningen och sälja den separat om jag säljer bilen alt. ha den nedplockad under vintern Dyrare än solfilm, men väl värt det. Jag betalade ~1200 för de 5 bakre rutorna på bilen (bakruta, sidobakrutor kombidel och bakre delen på bakdörrarna) Länk Det finns flera som har det på sina bilar på forumet. Här är Dennis Liljekvists E46 touring med solarplexius. Länk //amullo --- |
|
|
Ang. Solarplexius... Hade det på en Saab jag hade för ett tag sen, och jag var allt annat än nöjd då. Fördelar: Ser bra ut Enkel installation Nackdelar: Skramlar om man har mer än originalljud i bilen Blir kondens mellan ruta och plexi, som ibland ej försvinner helt Har man det på sidorutorna på bakdörrarna kan man ej veva ner dessa Jag skulle aldrig rekommendera det till någon igen. För den tusingen det kostar kan du nästan lämna in till en riktig hantverkare alternativt köpa 5 rullar solfilm på Mekonomen och göra om tills det blir bra. |
|
|
Länk |
|
xcOOb |
Eklöf79: får e fromma djur det, va gör man inte för en snygg bil!? =) ang. Solarplexius så skulle inte heller jag satsa på det av egna erfarenheter.. |
| Annars kan man hitta färdigskurna bitar av proffskvalitet till lågt pris, köpte ett set (7 rutors) till min touring för 600kr inklusive frakt. Tyska ebay, e46 4 dörrar: Länk | |
|
någon som vet va det kosyat om man lämnar in det til ett proffs? är ganska sugen på solfilm.se ´s färdigskurna bitar annars. |
|
|
Konstigt att man har så lika åsikt... IOFS så står min bil i varmgarage varje natt så jag kanske har mindre problem.. Men jag tycker kondensen snarare borde avta med solarplexius då man har ett lager luft imellan. Samma princip som på imfria visir till MC-åkare. Nåja.. intressant att notera bara. //amullo --- |
|
| Lämna till ett proffs ligger väl mellan 3-5000kr, beroende på bilmodel, antal rutor osv. | |
|
okej...känner att jag skulle lärt mig tyska med tanke på vad mycket det finns på ebay.men det är ju lite sent nu. tack för alla ideer iaf, fundernar nog starkt på att prova att göra det själv men har inte bestämt mig om det blir färdigskuret. mvh |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.