|
|
|
|---|---|
|
Hej kamrater.som ni vet så kommer det upp 2 bensinrör på högersidan av motorn,jag har bara tryck i den ena,alltså.kommer ingen bensin alls ur den ena av dom.är jag rätt ute om jag tror det är ena bensinpumpen som rasat eller äre så enkelt som att ena filtret är igensatt? vilken är troligaste orsaken.eller finns det nåra relän eller säkringar man ska kolla först? Mvh... Länk | |
|
Är det inte ett rör med tryck och ett retur? eller är det nån specialare på V12? |
|
| de är nog så att den ena bränslepumpen har lagt av,du ska ha tryck i bägge bränslerören sedan har du en retur också se här Länk | |
|
Går motorn på bara ena cylinderbanken? Om du vill testköra med bara en fungerande pump så koppla ett T-rör från den fungerande pumpen och mata båda cylinderbankarna med den så skall motorn funka bra (plugga ledningen från den paja pumpen, om den får för sig att börja funka igen). Nu orkar inte en pump mata soppa till hela motorn ända upp till toppfart men på svenska vägar räcker det nog. Sedan får du se till att byta pump eller om du är pysslig, ta isär den du har och putsa av kollektorn. /Mats J |
|
| Hej,tack för svaren.provade med att T-koppla men v12:an ville inte starta på det.kanske den andra är på väg att ge upp också? dålig fart i den också förmodligen.beställde iallafall 2 st för att vara säker...och för det andra.hur kommer man åt dom där rackarna? Mvh... | |
|
ok har bytt pumparna nu...vilken skillnad det blev.blev en helt annan sprutt i bilen.tror dom va bra slut dom som satt i.fick väl riktigt tryck i systemet efter bytet...Mvh Morgan Länk |
|
| Tillägger att om ni tycker bilen inte orkar riktigt upp till varvstoppet utan durrar lite innan växling så kan det va bensinpumparna.det syndromet försvann nu med nya pumparna.blev riktigt nöjd efteråt.Mvh Morgan | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.