AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
1.205

Massa klagomål i displayen på 735'an.

Nu har jag en hel hop med frågor och funderingar.

"Bremsbeläge" har bilen varnat för några dar nu, det är troligtvis bakbeläggen som håller på att ta slut, för fram finns det massvis.
Idag har bilen även börjat klaga på "Bremsdruck", med mina tyskakunskaper kan jag lista ut att det ät nåt med trycket i bromssystemet. :P
Kollade bromsvätska, där fanns det massor, kollade servooljan, samma scenario där.
Vad är det bilen klagar på då?
Bromspedal och bilen känns som vanligt.

Och, jag har nåt surrande/klickande ljud i handsfacksregionen, som följer varvtal och gaspådrag, nån som vet vad det är? Låter som ett relä ellernåt.

Tack på förhand //koop
go
65
goosen
523 -97
750 -88
Hej!

Jag har oxå fått det irriterande meddelandet "Bremsdruck" var tionde jävla sekund sista 5 milen hem...har kollat alla oljor och dem är ok!

Vad är fel?

Mvh/Robban
Verkar vara en epedemi för min har börjat igen oxå. Har för mig att bomben kan ha viss inverkan i detta, sök på det. Min bomb är ganska ny, så det borde vara något annat som ex. att servoremmen inte är tillräckligt spänd eller någon givare som strular.
Visa användare
ProPro-medlem
10.954
ErikW
E28 520i - 85
E32 750iLA - 89
E92 325iA Coupé - 08
F11 530i Touring - 12
Bomben eller givaren i sig är vanlig felkällor.

Erik

___
Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt!
Bo
26
Bois
735i -87
Min 735i plingar "Bremsdruck" helt ologiskt.
Den kan plinga hela vägen till jobbet, men 8 timmar senare på väg hem plingar den inte en enda gång.
Ibland blinkar bara lampan lite då och då.

Jag har kollat broms- och servovätskan vilka är OK.
Har t om fyllt på dem lite extra men det hjälpte ej.

Någon som hittat lösningen på bekymmret?

Mats
sk
323
skåne
F07 530d GT -10
Det är som ErikW säger: det är sannolikt tryckgivaren på tryckregulatorn som är sönder eller bara glappar. Kolla kontakterna eller köp en ny givare på BMW för ca 300:-. Kolla också om det läcker olja (pentosin) vid givaren!
Så var det på min 750 -89.

Lars Franzén
Det var själva bomben som var sönder på min, så givaren gjorde bara sitt jobb.
Bo
26
Bois
735i -87
Hur märker man att bomben är sönder?

Jag märker ingen skillnad på bromsen nu jämfört med den underbara tiden innan plingandet.
Jag har även besiktigat bilen och den gick igenom utan anmärkning trots plingandet.
Bo
26
Bois
735i -87
I mitt fall var det en av de två givarna som var kass.

Ma
4
Marco1
735i,-89
Min 735i hade samma syndrom,och det var bara kontakten i pedalen som glappade! Lite 5-56 gjorde susen!!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.