AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
864

Vad har ni för planer för Bimmern under vinterhalvåret?

M6
5.185
M635 forever
Swe E24 M6/M635 register

E24 M635Csi -84
E34 535i -92
E87 120D -08
E61 535D LCI -08

BMWCS #5984
BMWSC #481

Nu börjar ju det sakta men säkert att nalkas vinter och kyla sakta men säkert.
Många här har säkert smitt lite planer på att förbättra eller ändra något på kärran under vintern, vad har ni tänkt att göra?
Trimma, laga rost, styla, stereobygge, motorrenovering eller kanske en totalrenovering?
Berätta!
Själv ska jag ta itu med lite småsaker på M635:an man retat upp sig på under vår/sommar, dessutom blir det att dra igång den omfattande renoveringen av E9:an samt motorswappa till M106:an i denna.
Lite osäker ännu bara på hur det ska bli, jättetrimmad banracer eller lätt trimmad originalbil fast med turbomotorn eller helt original.

MVH Patrik
Sätta på dubbdäcken och glida vidare. Extra roligt när de flesta andra finbilar är inlåsta i fängsligt förvar. Polera inan saltbilen hinner ut./ Entusiasten.
MuProPro-medlem
7.993
Mugge
F20 - 116d -16
991 - 911 Carrera 4 - 13
Jag hade tänkt att lägga undan E28an och ge mig in i 7-seriens värld och prova en förlängd vagn med "dussin-motor" :-)

___
Bilbloggen: Länk
Visa användare
182
Delonge
M5 -90
M5 -02
Jag har redan tjuvstartat :)

Inhandlat ny M5 läpp, så hela fronten inkl läpp är just nu inne på lack.

Sedan under vintern blir det nog lite ny lack, kanske tom en helack.
Nya lister till den runt om.
Fixa små skönhetsfel på utsidan, bla ett dörruppslag :S
& någon idiot som ristat i bagageluckan.

Allmäna slitagedelar ska bytas.

Mi
289
MickeM
2002-73
Jag ska byta trösklar på min -73a och laga ett håll i ena innerskärmen. Men den mesta tiden lär väl gå åt att få iordning på 69:an. Så jag har att göra i vinter. =)

Micke

Min sida
Länk
Kränger 520:n så fort det blir minus, 7:an står startklar med vinterdäcken monterade.
MuProPro-medlem
7.993
Mugge
F20 - 116d -16
991 - 911 Carrera 4 - 13
verkar som om 7-serien är populär som vinterkärra

___
Bilbloggen: Länk
Om jag skulle plantera vill jag göra det med stil plus att Aftonbladet får något att skriva om... Det känns bakvänt att parkera stora bilen och åka smått, 208hk på 1800kg blir som vilken volvo som helst att åka med, fast snyggare.
De e väl nu man ska börja använda skrållan å se va hon duger till
MD
1.925
MD
BMW Sports Tourer
Hade planer på att köpa en hyffsad 635:a och en e30 som vinterbil men dem planerna gick åt helvete då jag kollade försäkringen på en 635CSi, det billigaste jag kom ner till var kring 22 tusen!! Betalar nu nästan hälften så jag får väl rusta upp e36:an inför vintern igen då.

Jag som nästan hade ordnat garage och allt! Jävla försäkring! Funderar på att införskaffa en motorvärmare, men undrar om det nu är så värst kinkigt vid 21,5 kmil? Blir motorn så utsliten så är det ju bara trycka ner en 2,8 liters ju.. Annars, ja, service, ladda upp batteriet ordentligt, tänkte byte lite högtalare och stereo i bilen, kanske komplettera med egenbyggd bandpass och något steg till det. Polera och vaxa snart också. Kanske införskaffa nya vinterdäck då jag inte har nån antisladd heller för den delen :) Besiktningen kommer under vintern också... Mycket smått på gång!

M635 forever: Vad kör du själv nu under vintern? Tror nog din 6:a står inlåst och sover djupt under vintern :)
Visa användare
1.460
a_wingard73
BMW M3 3,2 Coupe -97
Jag kommer till en början ställa av den. Troligtvis nu efter helgen. i vinter blir det först och främst bromsuppgradering. Kolfiberinsug ligger också i planerna. Om det blir i vinter eller framåt våren vet jag inte, men jag skall försöka få tag på en uppsättning R-däck på passande fälg om ekonomin tillåter det med. Annars blir det väl bara lite mindre småpyssel som lite egenhändigt utförd rekond, kolla över allt extra noga och kanske förbättra det som känns vettigt.

//MVH Andreas

M-power när du älskar
att köra!
M6
5.185
M635 forever
Swe E24 M6/M635 register

E24 M635Csi -84
E34 535i -92
E87 120D -08
E61 535D LCI -08

BMWCS #5984
BMWSC #481

MD!
Har många att välja av!
Blir väl att köra Subaru SVX:en och Volvo 850:n samt arbetsbilen Hyundai H1.
Annars är en E24 väldans skoj att köra på vintern så länge diffen är bromsad. ;-)
Men min M635:a får nog utegångsförbud from helgen som kommer.

MVH Patrik
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.