AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
1.532

Köpråd av M3 e36

sw
570
swunge
BMW 320i Touring -03/2
BMW 525i Sedan -88/7
BMW 327 Turbo -88
BMW 323i -86
Hej!

En bekant är ute efter en m3 och vi har hittat denna som verkar riktigt intressant.

Länk

(verkar den ok?)

Är det något extra viktigt på dessa årsmodeller man ska kolla upp?
Han söker en m3a från -96 och uppåt.
Bi
3.797
Bianca
130iM-Sport LCI E87 2009/12

Finns en massa om du bara använder sökfunktionen..Kolla så att vanosen är bytt till Sach:s.....Det ska inte vara RR.....Fastän många säger att dom är ok,så ÄR dom inte de enligt mig..Har själv ägt en M3-98...

Min bil: Länk
MuProPro-medlem
7.993
Mugge
F20 - 116d -16
991 - 911 Carrera 4 - 13
Läs begagnatguiden!

___
Bilbloggen: Länk
To
95
Tobbitutt
M3 limo 97a
525i 90a
om din kompis kollar på bilen och fastnar för den så borde det väl inte vara något hinder ifall vanosen är RR då dem fungerar utmärkt, kolla bara så det inte rasslar och dylikt från vanosen. det är inget fel på dem så länge dem fungerar och så är det ju med allt. lycka till
Visa användare
1.460
a_wingard73
BMW M3 3,2 Coupe -97
Den ser onekligen mkt fin ut! Priset är heller inget att nämna. Jag har sj en E36 -97 som nu gått 12600 mil. Vanosen är RR och funkar ypperligt! Jag har goda kontakter med en inom landet garanterat mest kunniga och seriösa vad gäller BMW service. Enligt honom så är Vanos problemen med RR extremt överdrivet... man kan tycka vad man vill och har alltid rätt till en egen åsikt men samtidigt kan man tycka att han borde veta vad han snackar om. (Rigo på Rigo bilservice i halmstad) Jag har sj frågat honom en masa om just ang vanos efter allt man läst och hört. han svarade mig att under alla år så har dom endast behövt byta en vanos.. Det är 10 år sen 3,2an kom och då är inte 1 vanos mkt precis... han står också för en mkt stor del av BMW service/rep här runtikring så han har ju inte en M3 om året heller. Om just den bil du länkade till finns det inte för mig så mkt att säga förutom att den som jag sa innan ser mkt fin ut och har ju dessutom orginal GT splitters om det är nåot extra värt. personligen faller inte den ljusa inredingen mig i smaken men det är ju inget som gör bilen sämre! Jag skulle åkt och titta på den och ev göra kanske ett M-test.
Om just den bilen du länkade ill

//MVH Andreas

M-power när du älskar
att köra!
Visa användare
1.460
a_wingard73
BMW M3 3,2 Coupe -97
Ursäkta felstavningar mm.. har precis kommit från en 15 timmar arbetsdag och tagit en öl=)

//MVH Andreas

M-power när du älskar
att köra!
Visa användare
1.274
1BJÖRN
X5 -07 Sportpaket samt Aerodynamikpaket
Porsche GT3
Rigo bil har bytt mer än 1 vanos på 3,2:orna!!

Minst 2 iaf då dom bytte min för 5 år sedan =).

Men alla man pratar med som mekar med M3:or säger samma sak att det är extremt ovanligt. Bmw i Helsingborg har bara bytt vanos på en M5:E39. Aldrig på M3.

Mvh
Björn

Länk

Visa användare
1.460
a_wingard73
BMW M3 3,2 Coupe -97
ja men 1BJÖRN då kanske de va dig dom menade. Kanske är din bil den enda som de bytt på?

//MVH Andreas

M-power när du älskar
att köra!
Visa användare
1.274
1BJÖRN
X5 -07 Sportpaket samt Aerodynamikpaket
Porsche GT3
Njae! Jag vet att han har bytt vanos på en M3 GT också som jag var spekulant på innan jag köpte min.

Så minst 2 =)

Det är iaf inte många.

Mvh
Björn

Länk

Cr
657
Crisse
330d xDrive Touring -14
M4 Cabrio -17
Men M3 GT har väl inte samma vanos som 3,2? Vanosbyte på 3,0/GT måste ju vara ännu ovanligare...

Apropå lågmilade 3,2:or och vanos m.m, varför blir inte denna såld? Länk
Visa användare
1.460
a_wingard73
BMW M3 3,2 Coupe -97
ne det va på 3,2 jag menade att han bytt en.. 3litarna vet jag inget om. Jag frågade endast om 3,2 eftersom det är den som har fått dåligt rykte.

//MVH Andreas

M-power när du älskar
att köra!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.