|
|
|
|---|---|
Renstark |
Fick tryck i kylsystemet på min m50b20. Trycket ökade väldigt lite (kände med tungan i luftningshålet och fick vänta i ca 1min innan jag kände någon tryckökning). Provkörde bilen en gång till och jag kunde köra i ca 2mil innan tempen blev hög. Nu när jag har tagit isär den hittar jag jag inget speciellt på packningen och inte hittar jag nån spricka på toppen heller. Ska man prova plana och sätta ihop den? Blir ju mycket skruvande i onödan om det skulle visa sig vara toppen det är fel på men. Vad kostar en provtryckning av toppen? Tacksam för tips |
Renstark |
En provtryckning gick på 1100kr och för att plana toppen måste jag bort med insugsventilerna. |
|
Testa med penetrant? Jag vet inte riktigt vart man kan köpa det dock. Det är en vätska man sparyar på, torkar av och sprayar på ytterligare en vätska. För att söka sprickor. Sen har du en cleaner. Om du har en spricka du inte ser med ögat så hjälper vätskan och lägger sig i sprickan som ett sår typ. Man använder sig av denna metod vid t.ex. inspektioner på landställen vid olika översyner av flygmaskiner. Att plana toppen gör du väl om den har blivit skev? Men det är väl lika bra att göra det nu när du ändå har den ute, sen finns det något tjockare packning att köpa. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.