AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
7.494

Köra fort på nätterna!

Sida 4 av 4
körde från kalmar till luleå i helgen som var (startade lördag em)
150mil totalt blev det på 11timmar i en gammeldiesel
vad blir det i snitt?
vilka kanonvägar söderut ni har
inte konstigt att ni gasar på där nere

som tillägg: ingen kamera blixtrade på hela vägen
är dom inte inkopplade nattetid?

Visa användare
3.002
heltsonika
Aprilia Tuono -22
BMW 325i-M 2001
Crisse: Haha, kul kille! Vilken statistik grundar du det på? SCB? ;)

helgonet: De gamla kamerna satt nog bara uppe för att skrämmas, de nya är på i bland. Många nya kameror har inte kopplats in i systemet ännu men vem vågar utmana ödet utan att han en hand för ansiktet...

Det är skillnad att köra fort och köra omdömeslöst precis som någon nämde i Ghost Rider-fallet. Självklart ska man ta hänsyn till andra i trafiken men är vägen fri så förstår jag inte att folk klagar. Med tanke på hur många som kör så himla fort här så borde det ju finnas ett antal fler som inte är på något forum. Hur ofta läser man att en bil gått av vägen i 250 en sommarnatt? Det är snarare de som sitter och sover i trygga 90 som utgör den största faran.

"Den fege dör tusentals gånger, den modige dör bara en".
Länk För er som har pengar över, startar väl i London i april...
heltsonika: "Hur ofta läser man att en bil gått av vägen i 250 en sommarnatt?" *host*
Länk Länk Länk Länk Länk Osv... Moralpolisen gör razzia...
tr
121
treje
330iT 01:a
hur många vad påverkade?

kärlek går att få för pengar....
tr
121
treje
Mycket hög fart e jävligt relativt skall även påpekas.
I tidningen stog det att min kompis hade kört av i mycket hög fart,jag va med och vet precis vad för fart det va och så jävla hög va den inte.(120-130)

Helga
Klart att man måste gasa nån gång när man har en snabb BMW

//Helga
Visa användare
3.002
heltsonika
Aprilia Tuono -22
BMW 325i-M 2001
PowerMac: De första tre antar jag är samma olycka och som de andra säger lämnas ingen information om hur fort det gått eller om de hade knarkat. Men kör du din hastighet så kör jag min och jag lovar att jag tar det det lugnt när jag passerar. Även om inte du är det så finns det många blindstyren, barnfamiljer, gamla osv. som man måste ta hänsyn till.

Sen finns det säkert en hel del med färskt körkort som inte vet en bils begränsningar. Jag ligger aldrig och kör så att det skulle vara någon risk för mig eller någon annan. Jag vill leva precis lika länge som du men man lever mindre om man inte njuter... :P

"Den fege dör tusentals gånger, den modige dör bara en".
Olyckor som inträffar fredag och lördagsnätter är med största sannolikhet alkoholrelaterade.

"Ja till biltullar i Sthlm"

om inte annat så efteråt för att trösta sig att "pärlan" är skrot

tr
121
treje
Mången bil har fått sätta blocket till för min högerfot,och jag sörjer dom alla.

M6
5.185
M635 forever
Swe E24 M6/M635 register

E24 M635Csi -84
E34 535i -92
E87 120D -08
E61 535D LCI -08

BMWCS #5984
BMWSC #481

Enda sättet för mig att trampa mätaren ut är nog att vara rattonykter, och att vara rattonykter är för mig av principsak helt otänkbart!
Så därför oavsett vid dagljus eller vid mörkret inbrott blir det aldrig några hastighetsrekord utanför autobahn eller bana.
Det fortaste jag åkt med min M635:a var vid träffen på Mantorp spring break, då jag låg i ca 210 på långraka utan trafik mellan Mantorp och Nyköping.
Måste dock tillägga att jag inte insåg vilken fart jag höll då jag släppte högerfoten, trodde inte att det var fortare än 150+

MVH Patrik
ett tips för er som vill köra för fort alt tävl mot polisen
kör need for speed på datorn/tv
alltid ett nöje plus att den egna bilen får vara hel,hehe

To
964
Tozzy
M5 -00
BMWSC NR 490
Det släpps ett nytt bilspel i dagarna som heter TestDrive Unlimited, såg det på en demo skärm och det såg helt otroligt bra/kul ut. Massor med "vanliga" bilar som man kör runt på Hawaii med mot nätspelare om man vill.
Med det kan man köra hur fort som helst utan gnäll (förutom från tjejen då) :)
Verkar som tråden tog en vändning åt ett trevligare håll. Sitter själv och nöter ringen på gt4 för att memorera sträckningen så kanske man kommer under 20 minuter iaf, med 735:an sommaren 2008.
tr
121
treje
ja för det e precis samma sak.onani och samlag med.

Visa användare
2.783
Grabber
BMW 318dT ´11
NFS Most Wanted är grym o lätt att köra ifrån polisen specielt om man har den där slow motion grejen :) ja men hur är det i verkligheten då?
Körde ifrån polisen o "parkerade" i skogen...

BMW - Beroende Med Wilja!
tr
121
treje
ja precis men jävlar vilken kick!!!!

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.