|
|
|
|---|---|
|
Sedan ett tag klonkar det från vänster framvagn när jag kör över kantigheter i låg hastighet. Trodde det var pendelstaget, men vid kontroll verkar det i bra skick och glappar ej. Dock märkte jag att vänster framhjul glappar lätt när man rycker i det när bilen är upphissad (höger glappar ej). Vad kan detta vara? Styrstag? Har kollat runt en del, men då det inte verkar vara stabilisatorstaget kanske just glappet i hjulet kan ge en bättre ledtråd. //J | |
| Jag hade samma problem, var hjullagret som var slut | |
|
Hej! jag har precis samma syndrom på min 520! Sitter stabilatorstag på så dem är det inte! Var på besiktning förra veckan och skulle få reda på felet tänkte jag men den gick ju igenom med blankt papper förståss! Dom sa igenting! Jag la ner min felsökning och försöker leva med klonket! Berätta gärna om du hitta felet! Ska tillägga att det klonkar för mig når jag bromsar till och släpper i låg fart åxå! Mvh Henrik |
|
|
Likadant för mig. Bytt dämpare till nya Sachs, blev lite bättre. Och nya pendelstag. Men likväl ett bestående klonk vid inbromsning över ojämnheter. Jag antar att det är bussningen i casterstaget?? |
|
|
Hm, kanske hjullagret eller casterstaget då... Haha, jag skall också iväg på besiktning på fredag. Hoppas de skall komma på vad det är :-) Jag inkommer med rapport om de (eller jag) hittar något. För jag skall hitta det - und damit basta! //J |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.