|
|
|
|---|---|
|
Hej, Jag funderar på vilka möjligheter som finns för att trimma min bil 528im (främst supercharger) och har några frågor (eftersom jag vill ha en "välbalanserad" bil så att säga, sportig snabb 5 serie. 1) hurpass väl motsvarar e39 m sport paket den chassie som m5 har.? 2) är det smart att satsa på m5 bromssystem också ? eller uppgradera bromssytem till någon annan system med bättre bromsverkan. 3) hur kommer avgasystem o må av att min motor ska bli kompressormattad? Det som lockar med att satsa på kompressorbygge framför att satsa på m5 är att man kan hålla driftkostnaderna nere. Det som inte lockar är att man ska behöva skruva inför och efter varje besiktning. finns det fler viktiga saker man ska tänka på här? tacksam för alla tips och svar Alex | |
| Om jag förstått rätt så finns det minst 2 generationer sportchassie till E39, varav det senaste, "sportchassie 2" har exakt samma fjädrar och dämpare som M5. Dock så har vanliga E39 tunnare krängningshämmare även med sportchassie 2. Dessutom är andra fram o bakvagnsdetaljer grövre på M5, även detta påverkar... | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.