AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
829

någon som har plockat ner e30 elhissar?

cy
13
cyber_ice
BMW 325i e30 evo stylad
har sökt som en idiot men hittar bara trådar där folk nämner att plocka ner dom ingenting om hur ?

de klickar ifrån motorn på den men ingenting händer å gissar på att den har fastnat eller brunnit upp men man lossar ju dom 3 muttrarna på själva motorn men sen då ska man lossa alla "10 muttrar å plocka ut hela rutan eller går de bara få loss motorn ?

de sitter ju torx på insidan men vågar inte lossa dom innan någon säger hur man ska göra.. står på jobbet så vill inte bli kvar här hela kvällen =/

snälla någon ?
cy
13
cyber_ice
BMW 325i e30 evo stylad
eftersom ingen verkar veta det här så får ja skriva en guide!!!!!

funktionsbeskrivningen gäller för en 323 -86 e30 vänster förar dörr "klickar från elmotorn"

öppna dörren börja med att ta väck plastringen runt sjävla hantaget på insidan, detta görs igenom att skjuta den framåt eller bakåt, inte böja ut den!
gå sedan vidare till att gänga bort låsknoppen. ta sedan bort styrningen till elbackspeglarna alternativt plasten som täcker hålet och där inne sitter en stjärnskruven, skruva bort den gå sedan vidare till att ta bort dom två likadana skruvarna under själva armstödet, detta ska lossa armstödet!

börja sedan nedifrån igenom att försiktigt slita loss dörssidan från dörren, det sitter plastpluppar på insidan när man fått loss dom ca 5-6 plupparna så lyfter man dörrsidan uppått för att den ska lossna från klippsen som håller i den och tätningslisten mot rutan uppe!

nu ska de bara vara plasten kvar den ska sitta fast med apsnor eller något annat kladigt skit i mitt fall tejp, var rädd om den för den måste monteras tillbaka pga vattnet som rinner in när man tvättar bilen å regn.

väl där så som i mitt fall verkade inte motorn fungera så jag började med å lossa plast kopplingen för elen till motorn sitter nere till höger mät upp spänningen där först för att fastställa 11-12 volt, motorn fungerar ändå inte fortsätt då med att hämta en torx nyckel storlek 25 å under själva motorn sitter 2 stycken skruvar, ta väck dessa så kommer motorn att kunna dra ut!

i mitt fall var den väldigt trög att få runt så sprutade in massa 5-56 å snurrade den tills de gick runt enkelt igen efter det en ordentlig el sprays rengörnings kur! min motor var oxå fylld med vatten men 12v har inget problem med sånt därimot korrision och obetydlig andvändning av motorn hade lett till att den helt enkelt hade rostat fast. enkelt å fixa!

när man sedan ska ha in motorn igen så e de lite klurigt för det sitter en ledad kula uppe i hålet där drivarmen ska in att lägga denna rätt först är en klar fördel! sen kan man även passa på å smörja upp alla glidytor var dock försiktigt att inte olja ner tätningslisten till rutan!

montera ihop i omvänd ordning å hoppas de håller för en lång framtid!

denna guide är överdriven å antagligen en skvätt onödig men fick inget svar på att de var två enkla torx skruvar under motorn så nu blev det en manual istället.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.