AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilvård
1.768

Nogot bra gör-det-själv verkstäd i Malmö?

Ru
21
RuneL
2001 330ci
Heyhey,

bremserne på min 330ci hænger på det ene baghjul, så jeg bliver nok nødt til at skille det ad, og rense og skifte klodserne.

Kender nogen et godt gør-det-selv værksted i malmö-trakten, hvor man kan hæve bilen på en lift og evt. leje specialværktøj?
Visa användare
ProPro-medlem
10.954
ErikW
E28 520i - 85
E32 750iLA - 89
E92 325iA Coupé - 08
F11 530i Touring - 12
Kolla även handbromsbeläggen.

Erik

___
Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt!
Ru
21
RuneL
2001 330ci
Will do, skal bare hitta nogot bra ställa at göra det :-)

Sidst jeg var ude på en åk-tur var fælgen godt varm, så den trænger til der sker noget.
OKQ8 Valdemarsro har GDS-hall med lyft.
De har en del verktyg man kan låna, men jag skulle inte lita på att de har allt...

/Olof
ts
2.039
tsaros
E60 M5 -07 Lci
Och om du nu åker dit så se till att du letar rätt på borsten och borstar undan all skit innan du kör in, jag har fått punktering 2ggr i mitt liv, bägge gångerna vid just den GDS stationen.

// Mvh Andreas

Min 540i6
Länk
Bi
261
Bil_Med_Wingar
Bmw 520d F11 - 2012
Finns i Rosengård PREEM bensin station, man får låna all verktyg man behöver samt kostar 2kr/min, lift och allt...sedan har du PREEM vid Nydala...samma pris och redskap.....

BMW - Bil Med Wingar
Visa användare
1.556
mixim
325 Coupé -94
Vafan hände med GDS-Hallen på Cypressvägen? Den vid Meca /Speedy. Den var ju klart bäst, både vad det gällde pris, verktyg.. Reservdelar på plats. Dessutom hade den "punktlyft" så man har friare väg till kanterna av bilen.

Finns ju inget liknande kvar... 2kr/min.. 120kr i timmen är rätt mycket om man tänker på att man får sämre för mer pengar.

// MVH Jocke
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.