|
|
|
|---|---|
|
Tjenixen :) Min älskling är utrustad med elinställbara stolar fram och de e ju nice :) Men nu till mitt problem, dom glappar en del, det går att vicka stolen fram och tillbaka några centimeter, känns när man bromsar att man vickas fram lite, och vickas tillbaka vid acceleration :/.. Provåkt brorsans e34 med manuellt inställbara stolar och stolarna i den sitter som gjutna fortfarande. Är det något som hör ihop med elstolar att dom börjar glappa eller? Och kan jag göra nånting åt saken? (som inte kostar mej ett par nya stolar) Har kollat hur det ser ut me skruvarna mot golvet, och skenan som stolen glider på sitter hur bra som helst, man ser att den ligger emot hela tiden fast stolarna kan gunga. Förhoppningsvis har nån beemersexuell person här haft samma problem och även åtrgärdat ;) så överrös mig med tips tack :) | |
|
Jag har exakt samma problem, vet inte riktigt vad det beror på! Trodde det var bultarna som börja glappa men märkte sen att det beror lite på vilken vinkel stolsryggen ligger i! Följer gärna tråden för tips jag med!! Mvh Stefan |
|
|
Ja alltså om man vickar ner stolen så att den ligger så framvickad som möjligt så minimeras glappet, men vill ju kunna vicka bak stolen till cruisemode, utan glapp ;) Men ålrajt, då e vi två som kan skrika på hjälpa :) |
|
|
Här är ett par länkar om säten som inte vill håla sig still, kanske kan vara något? Länk Länk |
|
|
en till: Länk |
|
|
Men dom där verkade bara handla om elkabelproblem, och att den inte vill lyda spakarna eller gnisslar och knastrar vid manövrering. Felet jag har är att stolen glappar, alltså inge probs att manövrera den bara att hela stolen vickar fram och tillbaka vid broms/gaspådrag. Inge svajjande ryggstöd eller någe, bara att stolfan inte verkar va fastskruvad ordentligt, men de e den ju. Tack ändå för hjälpförsöken :) även om de nu inte hjälpte mig, men kan ju hoppas att det dyker upp någe mer :) |
|
|
Hej! jag har märkt på min kärra att det sitter 2st nitliknande bultar i framkanten på min elstol,(på vä.+hö sida)och dom glappar ganska så rejält,samma fenomen som ni snackar om..(Det gnisslar också om dom förb.bultarna). Min slutsats:SLITAGE! man får fanimej gå ner i vikt! Nä skämt å sido,den iden jag har är att avlägsna befintliga nitbultar och ersätta dom med fräschare dito,hur det ska gå till vet jag inte i denna skrivande stund....men,allt går... ¤¤¤¤¤¤¤¤¤IRON MAIDEN¤¤¤¤¤¤¤¤¤ 17/9,18/9,25/9-06 Globen. |
|
|
Glömde säga att dom sitter ovanför golvskenan,placerade i lodrätt riktning! Nu ska jag ta en bira till! ¤¤¤¤¤¤¤¤¤IRON MAIDEN¤¤¤¤¤¤¤¤¤ 17/9,18/9,25/9-06 Globen. |
|
| Ahaaa, måste ta mig en kik igen under då, sist jag kollade tittade jag bara om skenorna monterade i golvet satt löst och måste ha bommat nitarna då.. Ska ta mig en kik imorrn :) Är det så att nitarna glappar bara kanske man borde kunna byta ut dom mot nya eller mot nån skruv? Vet ju inte än hur de ser ut riktigt.. Återkommer.. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.