|
|
|
|---|---|
|
Tjenna.. Hade inne bilen o kollade upp min antispinn som strulade.. Den visade att alla givarna var ok.. men att den kalibrerade fel när jag startade bilen.. Nu har det börjat strula igen.. Händer ibland att den börja lysa när man kör, vad kan det bero på? med tanke på att datorn säger att allt är ok.. När man stänger av antispinnen o sladdar, skall man inte kunna sätta på antispinnen efter det?.. polare har samma problem, man måste starta om bilen för att få på antispinnen igen. | |
| Kan det ha att göra med att varningslampan för bromsarna lyser att asc+t inte fungerar? bromsarna funkar men det är något skit som gör att den varnar. slitagevarnarna är bytta.. tillochmed skarvat ihop den för att se om det löste problemet vilket det inte gjorde | |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Är det varningen för slitna belägg som varnar så måste du reseta den varningen på följande vis. Sätt på tändningen i minst 30 sekunder , stäng av den, därefter starta bilen, så ska varningslampan försvinna om allt är OK med varnarna. skarvar du ihop så aktiverar du nog varningslampan på E39. Men det har inget med ASC-T varningen att göra om du enbart har felindikering på den för övrigt dvs ingen ABS varnings lampa. Då är vanligaste felet att vajern mellan ASC ställmotorn på innerskärmen och trottelhuset kärvar eller är av, alternativ nått som kärvar i trottelhuset. Kan ju även vara fel på ASC knappen har förekommit. Varje gång du stänger av bilen och startar den så gör ABS/ASC systemet ny uppstart med systemkontroll, hitter den fel så gör den ytterligare 2 kontroller innan den tänder varningslampan för fel vilket kan ta en stund. ///MVH Hasso Länk |
|
tycker det är skumt.. för jag hade inne den på verkstad som sagt o sen funkade.. nu började det igen.. var på verkstaden idag igen och de hade ingen aning.. det är är bara när det är "traction" som den börjar lysa.. spinnre hjulen loss bara när man kör rakt fram så släcks den.. Hopplösa fel... |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.