|
|
|
|---|---|
|
Har renoverat frambromsarna på en bekants 518 för att han haft problem med anliggande bromsar en tid. Bytte packningar, dammskydd och glidbussningar i oken och avlägsnade ALL rost och smörjde upp med ett speciell bromsoks fett. Tyckte bromsarna blev perfekta, skivorna och beläggen bytte jag förra hösten och den har inte körts mer än 7-800 mil sen dess. När jag provkör och bromsar mjukt drar den inte åt något håll och när jag hårdbromsar från högre fart blir det exakt lika långa bromsspår. Men när ägaren var och besiktade så blev det lik förb...t ojämn bromsverkan. 2,0 på ena hjulet och 1,1 på det andra. Tycker det är lågt bromstryck, vad tycker Ni? Jag va mycket noggrann med luftningen och såg till att det sprutade ut bromsolja med gott tryck ur luftnipplen på bägge sidor, så det borde inte kunna vara stopp i slangarna heller väl? Om felet sitter i huvudbromscylindern, hur yttrar sig felet då? Enligt all expertis som jag har rådfrågat så KAN det inte vara fel! Men ändå är det det...=( Snälla Ni "gurus" ge mig tips på var jag ska felsöka så vi kan få detta problem ur världen! | |
| jag skulle nog göra om proceduren, och se till att glidytorna på ok är bra rengjorda + smörjda, och lufta om helt på alla 4 hjul! och prova igen! OBS kolla extra noga på den sida som har dålig verkan | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.