|
|
|
|---|---|
|
Hej, har konstaterat att kylaren på min e36:a läcker. Det är i nedre vä hörnet. Enligt uppgift så är det plastmaterial/bakelit. Kan kylarcement funka i detta läge eller lika bra att köpa ny kylare på en gång? /Robban | |
| Lika bra att köpa ny kylare, för om den tätningen sätter sig på fel ställen är det inge bra, t.ex. någonstans i toppen. | |
|
Vill du ha värme i bilen i vinter ?? Vad är det värsta en BMW kan råka ut för ?? Jo kokande motor, med spräkt topp som följd. Svaret är: Köp ny kylare. |
|
|
Sök Länk på kylarcement så förstår du varför du inte ska använda det. Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
Tack för snabba svar! Sökte på kylarcement o det var ju inte direkt positivt. Men t.o.m BMWsäljer ett medel som de rekommenderade. Men jag avstår nog iaf. Det blir 3:e gången gillt nu vid demontering av kylaren på mindre än 4 veckor...första gången misstänktes oringen i expansionskärlet. Vid byte lossade en kylarslang från termostathuset - det var sprucket! För någon vecka sedan kokade motorn - men toppen verkar ha klarat sig (var snabb med att slå av) pga termostatfel. Då byttes även en drivrem och vattenpump. Och nu kylaren... Men huvudsaken är att toppen klarade sig :) /Robban |
|
|
kylarcement funkar kanon men som sagt det beror på var och hur läckaget är har kört nu 3000mil sen medlet sattes i och det är tätt fortfarande den andra jag har har gått 9000mil sen medlet sattes i och tog isär toppen i samband med trimning och det hade inte alls kleggat igen toppen som vissa påstår ska inträffa medlet är ju trots allt annorlunda nu jämfört med på 80 talet värmen har fungerat utmärkt och så vidare som robsta säger så säljer även bmw det det medlet sitter i från fabriken i bilarna så inte det ska läcka i framtiden vid någon besvärlig koppling,rör, slang etc men det är inte bara bmw som gör det utan även volvo,audi och mercedes vad jag pratat med på firmorna det nya är att det kristalliseras när det kommer i kontakt med luft och på så sätt tätas det så det kan ligga och flyta runt länge innan det verkar men som sagt tidigare det beror på var och hur läckaget är är det tryck i läckaget eller som ovan så blir det svårt att täta det bara om det fuktar så är det värt ett försök annars byt motordel,slang etc från en som testat och vet |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.