|
|
|
|---|---|
|
köppte mig en 525-92 igår och det läcker ut bromsvätska på golvet på förarsidan. Har kollat lite på det och upptäckt att det kommer från kopplingscylindern vid pedalen, det är så att slangen mellan behållaren och cylindern gått av så när man fyller på vätska så rinner den ut på golvet. Någon som varit ute för detta problem och kan ge mig lite tips för att fixa till detta, det är ju ganska så trångt och svårt att se hur slangen ska sitta i cylindern samt vart den börjar i motorutrymmet. Jag lär iallfall få lite att göra för att sanera all bromsvätska som finns i golvmattan (skulle tippa på att det är minst 1liter i mattan). | |
Smiley© |
Det där lät inte alls kul att laga, inte att sanera mattan heller, se till att du får bort all bromsvätska från all lack, bromsvätskan fräter på lack men det vet du säkert redan. Antar att slangen sitter i behållaren för bromsvätskan (iaf på m5) och jag tror den bara är påtryckt på en slangnippel på bromscylindern i kupén. Lycka till! /Thomas |
|
OjOj har haft det problemet du beskriver ett j*vla skit, för mig hade en liten plast anslutning mellan cylindern och slangen gått av kostade 3:- på bmw. Värsta jobbet är just att sanera oljan ur den tjocka mattan, jag tog bort bort en massa inr detaljer + stol, kom i håg att lossa en pol på batteriet ,har för mig att sitter lite känsliga airbags grejer under stolen. Sen började jag och suga upp olja med hjälp av tidningspapper (kommer att ta ett tag) så lika bra att sätta tillbaka stolen provisoriskt å forsätta köra bilen om man måste ha den, tills man har fått mattan något sådär torr, bra kommer den aldrig att bli. Som tur sitter det någon slags rostskyddsmattor klistrade på golvet på vissa ställen så den står emot bromsoljan bra, men runtom får man skrapa bort den gamla lacken och se till att det blir riktigt rent och torrt. Sen så rostskyddade jag och lackade om golvet. OBS akta skinnklädseln ifall du har det jag fick två små stänk på stolen och skinnet drog ihop sig inte så snyggt! Häls: Micke. |
|
|
"M.P" jag skulle tro att det är den anslutningen du nämner som gått sönder. Känner inte vart på cylindern den har suttit bara. Kan tänka mig att det löser sig när man börjar riva i det. Skulle vara skönt om man kunde fixa det utan att behöva plocka bort hela cylindern. jag tror det får bli att åka till skroten och fixa en ny matta eller att plocka ur mattan helt och tvätta ur bromsoljan. någon som vet om mattan är delad mellan förar och passagerarsidan? Någon som vet något bra medel till golvmattan för att få bort bromsoljan? |
|
|
Köp en påse sågspån, gör underverk när det gäller att suga upp motorolja från mattan, så länge det inte torkat så sugs det upp i spånet. Det fins speciellt spån att köpa för just detta ändamål. |
|
| tack för tipsen! | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.