AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
575

Alpina B7 Turbo Coupe -80

Co
18
Contz
Alpina B7 Turbo Coupe -80
Denna bil har ägts inom familjen sedan -85. Bilen är totalrenoverad mellan 85-87, där allt har gåtts igenom och allt som var det minsta slitet är utbytt mot likadana originaldelar (ca 300.000 SEK). Bilen har idag gått ca 7000 mil totalt och har rullat ca 1500 mil efter renoveringen. Bilen är i princip i nyskick

Nu har funderingarna på att sälja denna pärla dykt upp, så min fråga är vad denna maskin kan vara värd idag?

//Contz
Visa användare
686
Alecci
BMW 640d xDrive GC '14
Sålde för cirka ett halvår sedan en Alpina B7 Turbo Limousine -80. Den hade gått 20000 mil, men motorn hade renoverats två gånger (men inte på grund av att den inte fungerade, lägg märke till det) samt trimmats av Jarls Bilservice. Dessutom var växellådan renoverad. Bilen var totalt rostfri, och med undantag av trimningen samt ett rostfritt avgassystem helt och hållet original. Alla slitdelar var bytta. Kort sagt, den var i samma skick som din, med undantag av flera mil på mätaren, samt missljud från turbon. Jag fick 40000 kr för den. Hoppas det hjälper...

Rejsade med min Alpina B7 Turbo -80 mot en BMW M5 -00.
Resultatet? Jag vann!

/Alecci
cl
81
claude
325ia cab91
m535 85
m545 86
530iat 93
contz
sälj den aldrig
bland det häftigaste man kan äga!
och om du ska sälja så är det en av 157 tillverkade
enligt Bilsport så är den i fint orginalskick så fins det säkert samlare som är beredda att betala multum
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.