|
|
|
|---|---|
|
Idag när jag skulle stressa (som vanligt) så tyckte jag att det var extremt varmt i bilen, den goa kylan som brukar komma tämligen omgående uteblev. Jag tryckte på + på fläktreglaget men inget hände. Allt såg ut som det skulle men fläkten snurrade inte. Felsökning startade med att kolla säkringar samt att plocka bort minus kabeln från batteriet. Det har nämnligen visat sig att vissa skumma fel kan härledas till att någon digital "etta" hamnat på tvären förut. Jag kunde inte hitta något fel så det vara bara att köra utan fläkt. Jag åkte till BMW i Karlskrona och kollade med reservdelskillen vilka de vanligaste delar i fläktsystemet som han brukar sälja. Han sa direkt att han trodde det var slutsteget. Jag köpte ett med förbehållet att kunna lämna igen om detta inte var felet. Först hade jag problem att hitta men efter lite letande så fann jag steget, det såg inte exakt ut som orginalet. Efter bytet fungerade allt perfekt igen. Kostnad ca 850:-, tid att byta ca 20 min (med letandet). | |
|
Det nya steget har förbättrad kylupptagningsförmåga, eftersom det har fler, mindre flänsar. Därav skillnaden i utseende. Skönt när enkla fel har enkla lösningar. 6a - för det är du värd |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.