|
|
|
|---|---|
|
Hej ja har lite funderingar kring o chippa min z3 M. men ja har hört att de inte e så nyttigt för motorn. funderar på att testa "superchip" från motornord (ska ge 20 hästar). Tar trimchip hänsyn till om motorn börjar knacka o sånt. e de därför dom kan plocka ut fler hästar? Vill ju inte slita ut motorn i förtid!! mvh peter | |
|
Hej........ Det sliter inte mer på motorn bara för att du chippar den, kanske mer pga att du kommer att gasa mer! =) Dom extra hästarna dom plockar ut får man fram genom att ställa om tändningen så att den anpassas till, oftast, 98oktan...... Mvh Patrik 325i -92 |
|
|
jo men 98 oktan måste den ju redan vara optimerad för orginal. det står ju "min 98 oktan" på intrumenteringen? om ja inte missuppfattat de så ska ju bmw:s orginalprogramvara själv optimera tändningen efter kvaliteten på bensinen med hjälp av knacknings-sensorerna, så att den hela tiden ligger precis under gränsen för att börja knacka...stämmer inte de? |
|
| Det är tur att det finns optimister... | |
|
Ett trimchip ger lite bättre mellanvarvsegenskaper och c:a 15 Ps på toppen. Lite bättre bränsleekonomi får man också. Allt annat är önsketänkande. Men, jag anser det värt kostnaden. Bosse J. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.