AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
4.596

försäkringsbolag med bästa priserna för bmw?

Hallå!
Är på gång att skaffa mig en 328 årsm 95-00. Kollar försäkringspremier för att få vettiga priser, men det är jävligt dyrt.
Är 25 år och bor i storstad.
Nån som har nåt bra förslag på bolag etc?
//Danne
ts
2.039
tsaros
E60 M5 -07 Lci
Det finns inget svar på frågan, det är bara till att ringa alla bolagen och höra sig för.

// Mvh Andreas

Min 540i6
Länk
ka
43
kajjan
323ci E46
www.insplanet.se
ts
2.039
tsaros
E60 M5 -07 Lci
Ger inte svar på mer än dom absolut största bolagen, därav att man får ringa runt.

// Mvh Andreas

Min 540i6
Länk
ts
2.039
tsaros
E60 M5 -07 Lci
Efter att ha dubbelkollat på insplanets hemsida så får jag ändra mitt tidigare inlägg till att man endast får svar från dom mindre bolagen där.

// Mvh Andreas

Min 540i6
Länk
Ca
55
Carl78
325IXK -88
328i coupé -96
Prova Sveland Försäkringar. Jag försäkrade min importerade 328 -96 där.

www.sveland.se

/Carl

Ji
2.380
Jimmyboy
530e xDrive Touring M-sport -21

Kolla med BMW Orginal försäkring Länk är mitt råd, de va helt klart billigast när jag skulle teckna försäkring på min nuvarande 330 Ci (26 år och bor mitt i stan). Jämnfört med LF och Trygghansa så va det nästan halva priset med samma villkor. ;)

Är du sen oxå medlem (eller blir för 400kr) i BMW Club Sweden så har du 10% rabbat på hela försäkringsbeloppet! :)

Mvh Jimmy

Visa användare
4.704
J.L
BMW M2-24
Varierar som sagt helt otroligt mkt!
Skulle försäkra min 116i -06, halvförsäkring (vagnskada finns) 21 år gammal, bor i mindre samhälle, parkering på egen tomt, 2500-3000 mil per år.
Fick priser mellan 5500:- till 19500:- helår !
T-H var billigast för mig, BMW org. försäkring var tex. mer än dubbelt så dyr för mig...

BMW CS #5139
//
755
/// M3 Frazze
M3 E30 -87
325 cabrio -94
Hmm, jag har precis sänkt premien med över 50% genom att byta från BMWoriginal till tryggh. Halvförs. på min M3 kostade hos IF 5600:-/år, nu fick jag helförsäkring hos tryggh. för 4000:-/år!

/ Mvh Ferenc
/// Bavarian Motor Works \\\
Länk
//
755
/// M3 Frazze
M3 E30 -87
325 cabrio -94
Och insplanet är inte alltid att lita på, om man ringer och frågar brukar man få en annan premieuppgift.

/ Mvh Ferenc
/// Bavarian Motor Works \\\
Länk
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

Det finns inget bolag som är billigast på att försäkra BMW. Eftersom premiekostnaden beräknas på ett stort antal parametrar (ålder, ort, bilmodell, mm mm) och att de olika bolagen i sin tur har egen statistik så är det bara att ringa runt till så många bolag man kan för att hitta det som passar bäst för just dig. Sen bör man göra detta varje år inför förnyandet av försäkringen eftersom bolagen hela tiden justerar sitt sätt att tolka parametrarna. T ex så har BMW Originalförsäkringar nyligen gjort om sin uppdelning av regioner vilket givetvis kan spela in om det plötsligt inkluderats eller exkluderats ett mer skadedrabbat bostadsområde i den du tillhör.

De senaste två åren så har BMW Originalförsäkringar get mig den lägsta premien men jag vet många andra som fått väldigt ofördelaktiga premieförslag från detta bolag. BMW Originalförsäkringar ger också 10% rabatt om man är medlem i BMWCS.

___
//Ulf
Tack för alla svar!
Jag kollade upp sveland och dom har grymt bra premier. Skulle få pynta 8900kr/ hel år för en 328-00, tillskillnad från andra bolag där jag skulle få betala ända upp till 25000 kr/hel år. Otroligt att det kan skilja så mycket!
//Danne
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.