AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
832

Är ny ägare av BMW 320, något speciellt jag bör tänka på?

m_
7
m_at_s
BMW 320 Limousine -03 (Svart)
Köpte mig en BMW 320 Limousine i söndags. En -03:a. Har aldrig tidigare ägt en BMW så jag tänkte att jag skulle prova och se vad det är för någonting. Det kan alltid vara bra och höra över andras erfarenheter så är det någon som har något positivt eller negativt att säga om modellen så vore jag tacksam! Är det något speciellt jag bör tänka på? Tack på förhand!
em
538
emilsson
i4 M50 -22
Underbar bil!

Sök på forumet efter e46 och typfel så finns det en hel del skrivet.
Ma
16
Matsz4
330 e90
Ett tips är att kolla skyltbelysning och handtag i bakluckan, rostade upp på min 03:a man får köpa en hela listen om det rostat upp.
Jag är mycket nöjd med min 320! När man vant sig vid den och testar andra bilar i samma klass som A4, Saab 9-3, V50 mfl. inser man vilken kalasbil BMWn är.

Enda bekymmer jag haft under de knappt 3000mil jag kört med den är att det samlades fukt på insidan av sidoblinkersen på ena framskärmen. Är tydligen ganska vanligt förekommande enligt BMW.

Ett annat "fel" är möjligen standardstolarna till 3-serien som är ganska obekväma för längre personer. Sportstolarna med ställbart lårstöd och fler inställningsmöjligheter är helt klart att föredra. Detta är förstås en subjektiv bedömning men bilar med detta tillbehör är betydligt mer eftertraktade.

Om din bil saknar mittarmstöd där fram rekomenderas detta! Gör under för komforten! Kostar i läderutförande 2100kr monterat och klart på BMW och är värt varenda öre.

Standardfelet med känsliga länkarmar i framvagnen verkar vara vanligare på modellerna tillverkade innan årsmodell 2001.

Rost kan dyka upp på motorhuvens framkant samt på bakluckans nederkant. BMW har 6 års rostskyddsgaranti och är mycket frikostiga med denna oavsett import eller svensksåld, så du är "safe" till åtminstone 2008/2009 beroende på uttagningsdatum.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.