|
|
|
|---|---|
|
har kollat upp en E30 325 med m-tech 2 paket... bilen är importerad från tysklönad och har haft 3 tidigare ägare, bilen är körd 188000km men ser bra ut för övrigt.. tänkte bara fråga mig för vad jag borde kolla upp när jag ska o prov köra o kolla skicket på bilen, finns det några standard problem med dessa bilar som man borde vara uppmärksam på osv. tacksam för svar. | |
|
Kontrollera framskärmar och hjulhus bak under plasten NOGA. Det rostar friskt om bilen är vinterkörd, gärna under underredsmassan också. Annars är det hårt körda / misshandlade och bristfälligt servade bilar som är det största typfelet för e30n. /Johan Tryggvesson -Die Entwicklung stoppte bei 30- BMWSC #338 |
|
|
hurpass lätt slits diffen på dessa bilar?? är det diffbroms på 325?? bussningar och sådant, hurpass lätt slits dessa och är det jobbigt att byta vid behov? vill jätte gärna få en bra bil som jag trivs med(igen) :) hade en 316 med 1.8 o trivdes verkligen fast den var såpass gammal. men vill ha lite större, o denna passar alla mina kriterier, så hoppas allting skulle hålla när det gäller skicket osv. |
|
| och ennu en fråga till som jag funderat mkt på under de senaste dagarna, motorn har en volym på 2,7 liter, inte 2.5...har det ändrats på slagvolymen, o vilka för o nackdelar har detta på bilend motorkaraktär och beteende?? | |
| Slagvolymen är ändrad det har bara fördelar, bilen blir mycket starkare över hela registret pluss att den tar mindre soppa. | |
| någon som vet hur många hästkrafter/vridmoment det är i en sånhär?? :) | |
| I min bil har jag en 272 graders kam det är en 2,7 liters jag har ca 190hk. | |
| hehe bilen var inget annat än ett vrak och ägaren likaså..skulle inte ha betalt 10.000 för bilen heller | |
|
Inte kul, men tyvärr finns det väl få riktigt fina e30 nu. Mvh Johan |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.