|
|
|
|---|---|
|
Hej, jag har en bmw 535iA, och den brukar dricka runt 1.9-2,0 liter/mil. stadskörning. Är det normalt? vad skulle jag kunna kolla igenom/fixa för mindre bränsleförbrukning och inte få mindre prestanda. hur jag än kör går det inte under 1.8 liter/mil stadskörning tacksam för svar. | |
| årsmodell -91 är det | |
|
låter mycket, verkar vara mera stadsKÖning än stadKÖRning där. Min 635 brukar klara sig på 1,5-1,6 med en snittfart runt 30. __ Problemet med BMW är att har man en gång börjat, kan man inte sluta! |
|
| brukar mest cruisa runt i stan, tankade 200 spänn i fredags, vid 8-9 mil började reserven lysa. | |
Stekaren |
Byt tändstift |
| Ok, ska kolla tändstiften, kan vara luftfiltret som är kasst också väl? | |
| Oj det var minsann högt...min 540iA framstår som rena sparbössan i jämnförelse ju :) | |
|
Serva bilen som man ska så behöver man inte byta saker hipp som happ mitt i serviceintervallet annars ur med vikt ex domkraft, reservhjul m.m öka lufttrycket i däcken använd helsyntet oljor och med fördel motorvärmare om du har tillgång. Mvh Danne |
|
| Bilen var nyservad och bytt topp mm. för 30000 förra året, den har stått stilla ett år. | |
| Förmodligen är det något annat men i extremt ryckig stadstrafik låter din förbrukning ganska normal. Min bil drar ungefär som din när jag kör i umeå. När jag kör i östersund ligger förbrukningen bara på 1,3... Så det kan nog skilja från stad till stad. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.