|
|
|
|---|---|
|
Jag har införskaffat en ny slutdämpare a'la Supersprint som jag tänkte hänga på 328:an men det är en sak som förbryllar mig... I höger utblås sitter det en vakumstyrd port på originalet vilken inte står att återfinna på supersprinten. Vilken funktion fyller denna port och kan man helt sonika strunta i den eller? Vore mycket tacksam om någon kunde hjälpa mig med detta... Glad Påsk alla BMW-fans!!! Fly fast, fly low, hit hard! | |
|
Den är till för att sänka ljudet på tomgång.Det är bara att koppla bort slangen till ventilen på slutdämparen och slänga dit den nya. 325iC-93,328iC-96,M3-94,320i-00,328i-98,328i-98(nr.2),328i-98(nr.3), |
|
|
Ok, vad bra...stort tack för det snabba svaret! Fly fast, fly low, hit hard! |
|
| Personlign tycker jag att det är synd att byta din orginalburk, fruktansvärt cool detalj med spjället där bak. Är den gamla sönder? Klart att du gör som du vill (orginal e ju inte särskildt snyggt) men jag hade behållt det gamla. | |
|
Tja! Om man inte tycker originalet är särskillt snyggt så kan man ju köpa "Chrome-Tips" från BMW. Tror de kostar runt 200:- st. Då får man helt plötsligt 2st kromade pipor =) Funderar också på en Supersprint ljuddämpare... Skriv tillbax och säg hur det låter på 328:an Triple7 =) Mvh Tobbe |
|
|
328-Johan: Jag hade väl egentligen inte tänkt byta ljuddämpare då det inte var något fel på den gamla men jag blev erbjuden att köpa en obetydligt använd Supersprint VÄLDIGT billigt så det bara blev så... Tobias 320i-94: 6:an ryter betydligt bättre när man belastar den med Supersprinten utan att för den skull låta som en rallybil, den sjunger så vackert att stereon är överflödig... =) Fly fast, fly low, hit hard! |
|
|
Självklart att du sätter på Supersprint burken, orginalet är ju fjolligt. |
|
| Funktionen med spjället är väl faktiskt att skapa högre mottryck i avgssystemet på låga varv för att få bättre vrid? | |
|
Nej,det skall inte ha med det att göra..Kollade även upp detta med Bmw,innan jag byte på en av mina tidigare 328:or...Porten är bara stängd på tomgång. 325iC-93,328iC-96,M3-94,320i-00,328i-98,328i-98(nr.2),328i-98(nr.3), |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.