|
|
|
|---|---|
|
Hej! Jag har råkat ut för ett fel på bilen som jag inte vet vad dat kan vara. Den senaste veckan har det vid några tillfällen när jag ska starta bilen och köra iväg, hänt att den beter sig konstigt. Den startar ungefär som den ska, men när jag kör iväg är den väldigt seg och orkeslös. Det går att köra med den, men den går inte bra. Trycker jag in kopplingen så dör bilen ibland. (om jag inte gasar). Jag har sedan stannat och stängt av den, väntat ett tag och sedan försökt igen. Efter några misslyckade försök har den sedan kännts precis som vanligt. Det har aldrig hänt att den blivit orkeslös när man kör (om den går bra från början) och den har aldrig blivit bra om den har startat orkeslös. Hoppas någon kan svara på vad det kan vara. Tack! | |
|
Trasig kamaxelgivare är en kvalificerad gissning. Det sitter en på avgaskammen och en på insugningskammen på din bil med dubbelvanos. Jag skulle chansa på den till insugningskammen, då det är absolut vanligast att denna pajar. De enklaste är dock att koppla upp bilen och läsa felkoder via DIS+ eller liknande. Var god att bruka sökfunktionen! Länk |
|
|
wendtan Tack! Har du någon uppfattning om vad det skulle kosta att reparera det på BMW i Solna? |
|
|
Byte kamaxelgivare borde kosta runt 1500-2000 kr. Det går att byta iaf den ena själv. Nu vet jag inte hur händig du är, men hojta om du vill ha mer info kring bytet. Det enklaste är dock om man vet vilken som är trasig, så en felkodsavläsning rekommenderar jag i vilket fall. Var god att bruka sökfunktionen! Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.