AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.078

Ultraljudstvätt av dieselinjektor

ha
28
hagema
530dA Touring-02
Går det att demontera injektorspetsarna (diesel) för ultraljudstvätt? Vad jag har blivit informerad kan man inte lägga in hela injektorn..

jörgen
Smiley©
Ja det kan man väl göra, men jag vet inte hur många som rengör spridarspetsar på det viset, dom flesta byter ut spridarspetsen.
Du bör kontrollera spridartrycket om du ända har spridarna lösa tycker jag, hoppas bara inte det är dubbelverkande spridare du har. inte så många som kan kontrollera såna om det nu går.

/Thomas
Visa användare
396
dieselmeken
330 diesel-06 powerchip edition
530da har commomrailinjektorer, går ej att justera öppningstryck, endast testköras i bänk.
Ultraljudstvätt rekomenderas inte.
Vad är bekymmret??

Att mäta är att veta

MVH Göran dieselmeken Lindgren
ha
28
hagema
530dA Touring-02
Har kört på "dåligt crackad" (kolsvart till färgen) diesel ca 6000 mil. Motorn går ojämt på tomgång och luktar "lite oförbrännt", annars rätt effekt och förbrukning. Vart riktigt illa ett tag, körde på redline spridartvätt och det blev mycket bättre, dock ej helt bra. Låter även mer "dieselmotor" om den nu. Kanske injektorerna skadade, kanske något annat. Inget som visas i diagnos i allafall. Tänkte att första försök till åtgärd kunde vara en ul-tvätt, men att man inte kunde lägga in hela spridaren. Varför dålig ide´? Kan du, eller någon annan, renovera denna typ av injektorer? Hörde av en dieselverkstad i Jönköping att det fanns någon i ?Umeå? som gjorde detta... Eller någon annan ide..?

jörgen
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.