AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilvård
4.412

Prisbild Lackering

Sida 1 av 2
He
82
Henke006
535 touring.-08
Vad kostar det egentligen att lacka om hela bilen??????? Med demontering alternativt utan????

/Henke006
(ATT STYLA EN VOLVO ÄR SOM ATT SMINKA EN GRIS)
Visa användare
639
Fantastiska Z4:an
Bmw z4 3.0i ESS (TS2+) -04
Varierar ju så betydligt mycket. Mycket beror väl på hur vida nuvarande lack är, skador?repor? osv.. Men jag skulle tippa på 15-20 lax.

He
82
Henke006
535 touring.-08
inga skador men små repor och stenskott. 15-20 låter mkt tycker jag men det stämmer kanske om man inte ha de rätta kontakterna.

/Henke006
(ATT STYLA EN VOLVO ÄR SOM ATT SMINKA EN GRIS)
le
46
lecarousel
BMW 320 Ci //M-sport -03
Ska du göra en riktigt bra lackering är 15-20 k i underkant minst sagt. Om bilen skall strippas och lackas av proffs får du nog räkna med 50- 60´

Sen finns det fuskare som gör det för kanske en 20:A

Kolla med grabbarna på märtsa bilriktning, Länk

Lycka till...
"Listpris" här i Sthlm var iaf för ca 3 år sedan ca 30-35" "vitt pris" så att säga...Jag passade även på att fråga vad det skulle kosta utan kvitto o då hamnade de som nappade på runt 20"....Men man kan få det gjort för under 20" inkl kvitto, kruxet är bara att de allra flesta lackerare inte gillar hellack, det är mycket jobb, tar långtid osv, det flesta vill ha mindre jobb typ en skärm eller så som de ordnar snabbt o får således snabbare in pemgarna....
BM
2
BMWSVENM5
BMW M5 95
Tjena jag lackade om min bil på autoimperium i Märsta för 15000:-
Rikigt fint blev det! Dem lackerar allt fälgar,skärmar etc!
Här kan ni titta in deras www.autoimperium.tk
Visa användare
192
Marios
BMW Z3 -96 Cosmos Schwarz röd topp!
BMWSVENM5
Känns som du kan ha nåt finger med i spelet, eller? Nyreggad och endast en besvarad diskussion! Skulle nog inte lyssna så mkt på denna "nya" medlem.
Marios
Vad spelar det för roll, är det bra pris och blir shysst gjort så är det värt 15 lax.

Hur länge skall man som ny vänta med att kommentera inlägg 2veckor , en månad?

Som Nyreggad är det lite svårt att inte besvara en första diskussion.
Innan man kan besvara sitt andra inlägg så måste man ha ett första.
Om jag får kommentera lite runt prissättning på lack. Jag har sett alla lackjobb med varierande prisbild. Generellt gäller den gamla frasen: Man får vad man betalar för. T ex en kille här på forumet satte bilen på transport till en rekommenderad lackfirma för hellack. 15000:- var priset. Den lacken var inte rolig, de flesta gummilister, spolarmunstycken etc var målade pga slarvig maskering. Väldigt grov struktur i hela lacken. En lack där allt demonteras lackas och monteras ihop igen ligger oftast runt 50000:- är min erfarenhet om man vill ha en bra struktur och kvalite på underjobb och lack. Sen får man själv dra detta i relation till hur gammal bilen är osv. Mvh /J.Sandell
Visa användare
192
Marios
BMW Z3 -96 Cosmos Schwarz röd topp!
delorian:
Har läst snubbens 2 inlägg och båda verkar handla om autoimperiets grymma prissättnign och kvalité! Tycker bara att man ska ha tungan rätt i mun om det är så att det handlar om egna intressen och inte om riktiga erfarenheter, tycker jag. Men vill ni dra dit så be my guest... Men kom inte och säg att det blev skit sedan.

I always bring money by the bucketload 2 local stealership so I believe EVERYthing they ever tell me
M6
5.185
M635 forever
Swe E24 M6/M635 register

E24 M635Csi -84
E34 535i -92
E87 120D -08
E61 535D LCI -08

BMWCS #5984
BMWSC #481

Min lack på M635:an,kostade mig 25papp, hur det betalades får ni lista ut själva! =)
Demontering och ihopmontering stod jag själv för.
Den polarissilber jag ville ha är inte direkt gratis heller,slipgrund och slipning utfördes av lackfirman,jag blev helnöjd med resultatet.
(Vi är inte helt obekanta!!)
Firman kan jag starkt rekommendera för andra!
För de som är intresserade av vilka som lackade, så står det i galleriet med min bil!

MVH Patrik
E24 ///Med prestanda

Länk
Visa användare
2.525
SvanteE
528i -97
540ix MPPSK 2017
BMWCS 05553
Vad är skillnaden mellan yttre lack och hellack???

I övrigt: Polernisse> Tack för din kollegas jobb förra fredagen. Njuter varje sekund än så länge:-)

*BAWORAK*
SvanteE: Tack, jag ska framföra detta till honom. Vårda den ömt! Yttre lack är väl just bara utsidan, i hellack tas väl även falsar och insida på luckor osv. Mvh/ J.Sandell
ja
276
japsmacke
328IM Touring -98
8tkr utvändigt där jag bor. Har själv lämnat in mina bilar där ett par gånger med bra resultat.
Senast så var de rostlagning fram och bakskärm. Bak fick sig en ny skärmkant + lack på alltihop. 1200kr! Hyffsat billigt
japsmacke:
8000:- för en hellack??
Vad var det för bilar?
Lämnade du bilen hel eller demonterad?

///Micke
Min cabrio Länk
ja
276
japsmacke
328IM Touring -98
De har varit en volvo 850 sedan och en v40. Allt som inte skulle lackas typ lister osv plockades bort innan. De var allt. Bara utvändig lack! Har för mig att v40 kostade 6000kr!
Är ju nästan snorbilligt. Var det med kvitto? Hur blev resultatet?

///Micke
Min cabrio Länk
8" e uber-billigt...Pratade senast igår med en lackfirma nära mitt jobb om lackering, kostnader osv...De sa så här: Skall du ha en ordentlig,noggrann lackering med ypperligt resultat (eller som han sa: "inte försäkringlackering") så kostar en hellack hos firman i fråga runt 25" inkl kvitto och "mellanslip" men exkl demontering/montering. Sedan kunde man alltid "deala" som han uttryckte så jag gissar på att man kunde köra utan kvitto med o få ett betydligt bättre pris...Man skall nog skilja på "lackering" och "lackering", vill du ha en riktigt fin lack med noggrannt förarbete osv så räcker det ingalunda med 8", bara själva materialet(färg,klarlack,mm) till en stor bil (E34) går på mellan 3-4" beroende på vilken leverantör man använder sig av. Killen jag pratade med menade att märken som Standox och PPG var "billiga" o inte lika bra som tex Glasurit,Spies-Hecker osv...
ja
276
japsmacke
328IM Touring -98
Detta är svart och resultatet blev kanon! Var metlack också. Bor i en ganska liten stad med ett par lackerare i. Vet inte om de har med priset att göra.
Kan bara säga att killarna vet vad dom gör och jag kommer att anlita dom i framtiden också.
Ska lacka min nya huv nästa vecka där. De ska rostskydda hela huven på nytt osv så noggrana är dom allt.

En tråkig sak hände imorse. Min nylackade framskärm blev mos efter att sambon backade in i den! Varför ska hon alltid vara så stressad på morgonen?!
Japsmacke: Och hur länge sitter lacken kvar:-)? Ja menar börjar det bubbla efter 1-2 år då e det ett dåligt jobb även om "ytan" är/var blank...
ja
276
japsmacke
328IM Touring -98
Bromsar du inte så häftigt så ska den nog sitta ganska bra!
Resultatet blev bra och är de ff.
Mkt bra jobb för dom pengarna
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.