|
|
|
|---|---|
|
Hej, Min bror äger en 525I 1991, som går som en dröm. Oftast. Ibland kan man köra 30-60 minuter utan att något går galet, spinner som en katt. Men ibland så bara "dör" den vid gaspådrag. Ibland en gång, ibland flera gånger i rad. O sen kan det bli bra för att sedan bli lika igen. Har bytt tändstift, soppafilter, mätt tändspolarna och dom hade ca samma motstånd allihopa, har även lämnat in den på felsökning på BMW, dom kunde dock inte se något på deras dator, tyvärr. Är det någon som har nått tips? Vi börjar bli less på det här nu :( // Daniel, Gävle | |
|
Stannar den helt? Eller tappar den bara orken? Min förra 525 tappade all kraft imellanåt vid gaspådrag och det var vevaxelgivaren som spökade då. /// Kristian |
|
|
Jag hade det fenomenet förr på min bil. Låg jag exempelvis i 90 km/h på 5:an vid en vanlig landsvägskörning så kunde kraften försvinna vid gaspådrag. Det kändes som om motorn dog varje gång man tryckte på gasen. Släppte jag ner den på tomgång gick den fläckfritt. Ibland kunde det även hända från stillastående när jag skulle köra iväg. Jag kunde ibland inte ens komma framåt. Jag kunde ligga på ettan med full gas och varvräknaren stod nästan still på 2500 rpm. Skumt som fan. Efter lite efterforskning här på forumet så verkade det som att det var kamaxelgivaren som spökade. Felet förvann dock av sig självt innan jag han åtgärda det. Nu har bilen rullat 1400 mil utan att symtomen har kommit tillbaka. Tips: Kolla kamaxelgivaren eller som "tipsaren" skriver vevaxelgivaren. |
|
|
Jag skall kolla det. Tack för tipsen, återkommer med resultat. // Daniel |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.