AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
1.286

rostfria rör istället för mellandämpare?

Kommer det att brööööla för mkt om man ersätter melandämparn med rostfria rör istället och byter slutburk mot sport?? PS. säger besiktningen nåt om det?

/// Bimmarkomanen
ch
277
chni
535xd -16
545iT -05
Oxå nyfiken! Länge funderat på at prova själv, men aldrig fått tummen ur riktigt.

Gissar på att det skulle bli ganska bra. Man behåller ju avgasventilen vilket man kan dämpa ljudet med om man vill oxå. Om man vill smygköra någon dag... :-)

/chni
Visa användare
ProPro-medlem
10.954
ErikW
E28 520i - 85
E32 750iLA - 89
E92 325iA Coupé - 08
F11 530i Touring - 12
Varför rostfritt?

Erik

___
Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt!
Visa användare
1.944
LexCom
Ford Focus ST -06
Erik:

Antagligen för att det inte ska rosta :)

Bimmer330ci:

Jag har ersatt mittenljuddämparen på min 525 mot rör. Ljudmässigt blev det ingen skillnad konstigt nog. Dock så har jag ingen sportjuddämpare längst bak utan original fortfarande. Sätter jag dit en sportburk som släpper igenom lite mer ljud så tror jag att det skulle bli kanon. Nu undrar du ju iofs över 330 men jag tippar på att det skulle bli ett liknande fenomen. Så mycket skiljer det ju inte mellan bmw:s sexor.
Hmm, vill ju inte att det blir helt oförändrat ljud.. vad säger ni andra då nån mer måste väl veta nåt..
btw. Tack för svaret LexCom..

/// Bimmarkomanen
Kom igen nu! Nån mer måste veta nåt??

/// Bimmarkomanen
Da
1.734
Daniel.F...
540i 6vxl touring-95 -Såld!
Behåll mellandämpen och ta bort slutdämpen då får du mer ljud och tjänar vikt.

Mvh Danne
Dalton
Gör inte de. Ta aldrig bort sista dämparen de kommer låta som en raggar bil!
hehe ok jag syftade enbart till vad jag skrev från början, men tack ändå..

/// Bimmarkomanen
Buhuuuuu, ingen vet ju.. fan va dåligt

/// Bimmarkomanen
kilroy
Det kanske är dåligt men å andra sidan visste vi andra att en 330 mycket väl kan få stryk av en Volvo...vilket inte du visste...

Mvh kilroy

"Med ett hyfsat järnrör kan man slå världen med häpnad"

Hehe av en volvo ja men vilken volvo, ja en trimmad haha. möt mig med en original så ska vi se om d e så stor skillnad, dock ingen s60r..

PS. E inte du lite för gammal för att hålla på o försöka pracka på nån som e typ 10år yngre, snacka om att inte ha nåt LIV HAHAHA..

/// Bimmarkomanen
Visa användare
2.765
ravve
Volvo V70R AWD -04
Viktigaste dämparen är den sista. Tar du bort den skapas de resonans i "slutröret" som ju blir ett par meter.

Ersätt din mittdämpare med rakt rör eller en fullflödes och byt sen din slutdämpare så får du fint ljud.

Standard slutdämparen dämpar nog för bra för att du ska få nåt märkvärdigt ljud av att bara slopa mittdämparen.
Hehe gött mos, tack för den! ha d så bra allihopa..

/// Bimmarkomanen
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.