|
|
|
|---|---|
|
Tjenare nu medans det konstaterade vattenpumpsproblemet har även ett till fel lyckats smyga sig in felet är helt enkelt att bilen vägrar starta! jag märkte för någon dag sen när jag var ut och hörde efter ljudet från fläkten att bilen var lite mer svårtstartad än vanligt, fick ligga nån sek extra på nyckeln och när den väl startade så gick den dåligt på tomgången/låg tomgång och nu idag när jag skulle prova så vägrar bilen helt starta någon som vet vad som kan ha hänt bilen gick som en klocka innan jag ställde den pga vattenpumpen det enda jag haft lös själv är övre slangen till kylaren och sensorn som sitter fast i kylarskyddet kan jag kommit åt nån kabel där i närheten som kan orsaka problemet eller är det något annat? | |
| kan mycket väl vara kamaxelgivarn,då brukar bilen inte starta.den sitter väldigt nära inpå vattenpumpen.prova med det... | |
|
när jag provade så känndes det som att den ville tända till precis som om den inte fick någon soppa var sitter säkringen för bränslepumpen? kom gärna med andra förslag också på fel |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Har du startat bilen och stängt av den ett par ggr med kall motor, det senaste dygnet. Då startar inte bilen, den blir dyngsur väldigt lätt och misständer efter första o andra starten sedan brukar det inte starta alls, utan att man får plocka ur stiften. ///MVH Hasso Länk |
|
hmm.. ;) jo det har jag tänkte just rätta mitt förra inlägg och säga att jag fick igång den just, gick lite halvtaskit men startade iaf nu är det bara över till bmw om en halvtimme så får dom byta vattenpumpen |
|
|
Har du kollat upp batteriet, har själv haft struligt med min förra bil p g a att den inte var tillräckligt laddad. Lycka Till ! /Jake |
|
|
Har själv råkat ut flera ggr för problemet Hasso beskriver, vanligt på e39. Men jag har bara kört på starten, och tillslut går den igång, men går illa i början. Ibland kan det behövas lite extra ström för att få igång den. BMW CS #5206 |
|
|
tackar hasso det verkar som den bara var sur, tack så mycket för tipset tur att jag slapp lägga ut en tusenlapp på felsökning för att konstatera det |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Man måste låta bilen gå några minuter om man startar den kall för att slippa sådana fadäser, många har fått bärgat sin BMW till verkstad just pga detta. Speciellt engelsmen :) av någon anledning. ///MVH Hasso Länk |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.