|
|
|
|---|---|
|
Hej, har idag införskaffat mig ytterligare en 02:a. Dock väntas det MYCKET jobb innan stackarn blir fri från rost. Men två ägare inom samma familj och dokumentation sedan ny är rätt trevligt. Såg att motorn har en 121 TI topp oxå. Dessutom har den original läderratt. Mvh Micke Min sida Länk | |
|
All heder till dig som bevarar dessa pärlor. =) /Fredrik |
|
|
Hej! Kul, att ngn orkar att rädda de riktiga BMW:a. Har själv en 2002 -69 som jag haft sedan -94. 121TI? det var väl standardtoppen på 2002 (har inget att göra med modellen TI....? MVH: Sakke |
|
|
Ja, vi får se om det blir värt besväret! Men det blir det nog...:) Satt inte vanliga 121 toppen på som original, 121 TI satt väl på TI..? Eller har jag fel? Mvh Micke Min sida Länk |
|
|
TI märkningen har inget med att den hör ihop med ti modellen. Håkan |
|
|
Ok, tack Håkan! Mvh Micke Min sida Länk |
|
|
Men va trevligt med en till 02a eller hur,69a känns helrätt.Lycka till. Mvh/Micke Min 02sida Länk |
|
|
Tackar! =) SKa bli kul och intressant att få iordning på den igen. Den förtjänar verkligen ett fortsatt liv. Dessutom känns det helt rätt då tidigare ägaren gärna vill se sin farfars gamla bil på vägarna igen. Mvh Micke Min sida Länk |
|
|
Tjenare Micke, visst är det Olofs kompis? Kul att se att du finns här också och att du engagerar dig i de fina nolltvåorna! Jag har ju en liten nolltvåvariant, som du kanske vet? Länk Dessutom, 10-20 backar med gamla nolltvådetaljer av alla de slag, allt från sotningssatser till ventiler och gud vet, massor! Vore roligt om du och Olof gjorde sällskap till garaget någon gång, så kunde vi mecka lite tillsammans! Ha det så gott! |
|
|
Tjena Petter! visst är det jag. =) Hittade ju en till 02:a jag ska ge ett försök att få fason på. Jag tror det mest är kosmetisk rost...men man vet ju aldrig vad som kan döljas bakom tectylmassa och målarfärg... Olof vet att jag mer än gärna vill följa med till garaget och kolla in dina bilar. Vore verkligen kul! Så du sitter på massa 02 detaljer?! Intressant!!.....=) Ha det bra, Mvh Micke Min sida Länk |
|
| Vi får se till att ordna det någon gång under hösten, meka lite, dricka några bira och ha de bra, helt enkelt. Jag ska tokputsa på M3'an i vinter, så jag kommer att lägga en och annan timme i garaget, så tillfälle finns absolut. Övertyga Olof bara, så ses vi! :o) | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.