|
|
|
|---|---|
|
Har precis köpt en e39, misstänker dock att den har e46 fälgar. Kan inte hitta ngn märkning med ET någonstans på dem. Ser inte ut att sitta för djup in bak men fram ser det lite spinkigt ut. Finns BMWs fälgsortiment på nätet någonstans? | |
Smiley© |
Den enda sita jag känner till är denna Länk /Thomas |
|
HA, hittade de små rackarna "Styling 25 Classic-Styling" heter de. Framgår inte riktigt vad det är för ET, rekomenderas korrekt ET till e38 i alla fall. Är det möjligt att jag har ET46 eller ngt sådant. Tack så mycket Thomas! -Phil |
|
|
ET till andra 7x16 fälgar för E39 är 20 så det är inte omöjligt att det borde vara samma på dina. Till E46 brukar vara ET46 och kör de med sådana så sitter dom i så fall 26mm för långt in. ET brukar vara angivet på BMW's originalfälgar så kolla igen på båda sidor. ___ //Ulf |
|
Smiley© |
Philip om det är som Programmer säger att du har ET 46 på dina fälgar och det ska vara ET 20 bör du skaffa spacers eller andra fälgar. Jag vet iofs inte vad som händer när man har fälgarna för långt in, men så mycket för långt ut är inte bra iaf, det brukar påverka bilens väghållning negativt. /Thomas |
|
Länk Där finns de flesta orginalfälgar och info. MVH |
|
|
Hej igen var och krängde på nya däck bak idag. Kollade igen men hittade ingen logisk märking på varken in eller utsida. Skall ta en titt igen. >Smiley© Är det fel ET så säljer jag skiten, gillar inte riktigt spacers. -Phil |
|
| Sorry vart fel igen...... | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.