AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.061

540 som bara stannade

Visa användare
183
lier
320ia -94
Skulle ut och åka idag då bilen började gå som en jag vet int va!
När jag sakade farten dunkade bilen in växlarna och sen var det som att den dog och så kom den igen och huckrade sig fram och sen stannade den. Dock inte soppa torsk jag har tankat. Bilen höll på så i ca 5km och nu går den inte att starta alls. När den gick så gick efter detta så gick den inte på mer än 1cylinder. Men som sagt nu går den inte alls... Nån som har en blekaste om vad det kan vara.. Kan det vara bränslepumpen eller?? Gud va krångligt att förklara men nån som kanske förstår ändå?
s_
38
s_hobbe
540iA Touring -99
Hej!
Kolla säkringen till soppapumpen. Det är en 25A som sitter längst bak på höger sida (iallafall på kombin).
Visa användare
3.884
peter78w
530ia individual e60 -04
525da Touring//M e61 LCI -07
finns det någon ström? KOmmer det upp några felmedelande?
Kan vara nån bränslepump som strular. Tror jag detta har varit uppe för just på540 e39 att bilen Bara stannar. kolla mer efter detta i "sök inlägg".
Undrar om inte det kan vara nåt fel på luftmassamätare.

MvH Bmw 4-ever
Visa användare
183
lier
320ia -94
Ska kolla säkringen! Jo ström har jag och inga felmeddelanden ska söka inlägg tack för infon.
Visa användare
183
lier
320ia -94
Om det nu skulle vara bränslepumpen vad kostar en sån? kanske går att få tag på skroten med lite tur. Dumma bil jag hatar när det blir såna här skumma fel.
sw
570
swunge
BMW 320i Touring -03/2
BMW 525i Sedan -88/7
BMW 327 Turbo -88
BMW 323i -86
+ kabel som sitter på pumpen i tanken

hoppas du inte har för mycke bensin i tanken.. för då blir det lite jobbigare.
Mu
616
Mustang

540iat -94
Prova knacka/banka under tanken och se om bilen startar då, ev kan 2 pers behövas för detta. Om det är bränslepumpen kan du ibland få igång pumpen ett tag på detta vis.
Visa användare
183
lier
320ia -94
jag har ca 25l i bilen. Drog den på verkstan idag så nu e det deras bekymmer... Mest troligt pumpen eller bränslegivare... Så mitt bekymmer blir att betala för att laga.. *ler*
Visa användare
183
lier
320ia -94
Nu har jag fått bil`n fixad och som sagt ett fel kommer sällan ensam. Först var det bränslepumpen som lagt av. a: 4700kr Glad i hågen så skulle jag ut och prova om bil`n gick nå bättre. Kanske därför den inte gått så bra tidigare, den kanske inte har fått soppa som den skulle.. Döm om min förvåning när man gjorde en kick down.. Jag höll tametusan på att flyga ut genom framrutan, det var som att lägga in ettan i hundra.. Ja det var inte så kul. Så det vart inte annat att göra än att ta en sväng på verkstan igen.. Måtte det inte vara nå dyrt nu.. Nja så farligt var det inte det var luftmassegivaren som gett upp a: 4200kr inkl arbete.

Men gossar och kvinnfölk nu j*vlar går bil`n som en kanon kula. billigare går den me så ingen e gladare än jag just nu..

Jäklar vad kul när man får ha körglädje
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.