AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
3.967

Varför blir 728:an inte såld...

Sida 1 av 2
s0924
Den här 728-an har funnits på bytbil.com och blocket.se sedan -04. Länk
Undrar varför den är så iskall. Någon som vet? //Sven

Visa användare
1.553
W2k
i5 xDrive40 -25

BMWCS#22725
Några tankar:

1) Den är hyfsat dyr. Jag köpte min 740iA '99 för ungefär det där, med betydligt mer utrustning och samma miltal.

2) Rätt så snikutrustad. Ingen navi, ingen TV, ingen PDC, ser inte ens att elstol på passagerarsidan är angett (men det är väl standard)?

3) Trista fälgar. Ej faceliftad. Dessutom är bilden dålig, så man kan inte se hur den är i lacken.

Sammanfattat, för det utsatta priset är den för gammal, för dåligt utrustad och har för liten motor för att tilltala entusiaster, och den som vill ha en bruksbil kan hitta mycket billigare.

Wilhelm Svenselius
52
447
528:n
528i -96
Vilket sjukt pris på den!!!!!!!!!!

Den firman kan inte ha stor omsättning på sina bilar.....
MuProPro-medlem
7.993
Mugge
F20 - 116d -16
991 - 911 Carrera 4 - 13
Ärligt talat grabbar.. visst 140 är väl lite högt för den enligt marknaden, men med tanke på att det inte ens motsvarar 20% av nybilspriset så är det jäkligt förmånligt.

___
Bilbloggen: Länk
Mugge,

Marknaden bestämmer priset, och eftersom den stått osåld i två år har hela marknaden utom du bestämt dig för att den är för dyr. Motivera!

MVH,
Victor
Vorsprung Durch Überlegenheit
MuProPro-medlem
7.993
Mugge
F20 - 116d -16
991 - 911 Carrera 4 - 13
Du vill att jag ska motivera mitt svar...det ska man väl kunna ställa upp på :-)

Föst vill jag poängtera att jag inte har sett vagnen och jag har ingen aning om skick eller historik.

MEn om jag ska förtydliga mitt förra inlägg.

Om du är ute efter att köpa en bil som du kan sälja med minimal förlust om ett par år så är den här typen av vagn o speciellt inget du ska satsa på.

Men om man vill ha en bil med fantastisk komfort och kvalitet som fortfarande är i sina bästa år och som har relativt hyggliga driftskostnader så tycker jag inte att man ska tveka för att åka och titta på den bilen. Om vi antar att mästarställning och historik med mera är som sig bör, ja då kan du ha hittat en bil som fortfarande är i sina bästa år och som har mycket kvar att ge många år fram över förutsatt att den sköts.

Om man tänker på vad en 728 kostade som ny och tar hänsyn till utrustning och skick, så får man jäkligt mycket bil för relativt lite pengar när man köper en beg 7-serie.

det behöver inte betyda den här vagnen ligger rätt i pris i förhållande till vad marknaden är beredd att betala för den. Men vad jag menade med att den är förmånlig var att man kan få mer valuta för sina pengar om man köper bilen idag och brukar den säg minst 5 år fram än att köpa biligast på blocket.

___
Bilbloggen: Länk
Oj vad billigt då, jag tar ett dussin. Var kryssar man? ;) Den borde kosta mer och jag borde ha högre lön och tjejen har just sparat en tusenlapp på rea... Sven om du gillar bilen så är det dina pengar, go for it. Men börja med att lägga ett lågt bud för jag kan tänka mig att handlaren vill slippa se bilen sjunka ner i asfalten.
Visa användare
98
westis
728 2000
Z4 3,0 Coupé 2006
Jag köpte själv en 728 i maj i år. Haft två Z3 innan. Kört mycket Opel Omega 2,8 under många år samt en Vectra 3,2 under 3 år.
Ingen bil kommer i närheten vad gäller komfort, utrustning, kvalitet och känsla när man sitter bakom ratten på 728:an. Dom andra är snabbare upp till 100. Vi körde bilen fullastad till Italien i somras 500 mil. En stor njutning. Förbrukning 1 liter per mil.
Min bil kostade mellan 600 och 700 tusen kronor ny. För 150 tusen tycker jag att jag fått otoroligt mycket bil för pengarna.

En 728 är oerhört prisvärd. Denna 98 som gått 12.500 mil kanske borde sänkas 20 tusen för att bli såld. Tyvärr så ser marnaden ut så. Men den som köper en sådan bil för dom pengarna blir absolut nöjd.
PS. 1999 kom motorn med dubbelvanos (B52TU) vilket ger tidigare modeller ett något lägre värde.
Lars...
s0924
Tack för alla goda synpunkter! Den känns dyr med tanke på att motorn uppgraderades -99 med dubbelvanos. Rätt pris ligger nog runt 100 tkr skulle jag tro. Men om jag inte minns fel var priset 199 tkr när den kom ut på nätet 2004. Så det är en redig torsk som handlaren fått i nätet. Samtidigt är det förstås en oerhörd massa bil för pengarna även på 139 tkr-nivån. Den drar inte mer än vilken Volvo som helst och har en långt bättre driftsäkerhet. Får nog ta en runda dit och prova hur den känns!

Hälsar Sven

90 eller lägre kanske t.o.m? En hård marknad för E38 för dagen där bilhandlare inte byter in bilarna över huvud taget faktisk. Mycket bil för slantarna... Kanske den optimala lyx bruks kryssaren med rimliga driftskostnader. Men inget för maniska bilbytare.
s0924
Du har nog rätt i prisuppfattningen, PowerMac. Undrar när handlaren tar beslutet att acceptera något av de "skambud" han säkerligen fått. Eller så väntar han på den "sista idioten". Men då lär han få vänta länge, tror jag.

Mi
2.004
Mixtus
E60 530i 2004
Tokdyr! Det stolligaste pris jag har sett på länge. 80-90-tusen för den, inte mer.
Utannonserad bil har nog ett realistiskt slutpris runt halva det önskade priset bedömer jag. Kanske tom lite lägre.

Mi
2.004
Mixtus
E60 530i 2004
Rättelse: sluter mig till simon_ens slutsats. 80-90 är för mycket!
Nu skall ni inte överdriva. Det finns folk som vill ha "lågmilade" vagnar till att bruksa och som kommer dragandes med sina sunkiga inbyten. 80 - 90 kan vara rimligt hos handlare om bilen är i bra skick. Var finner man mera lyx för slantarna utan att bli fullständigt "urinerad" på driftskostnaderna? Privat så kan man nog säkerligen få loss en sådan vagn betydligt billigare med kontanter i näven.
52
447
528:n
528i -96
Mugge, 440t var nybilspriset 1998 som nettopris. Inte 700t. Ok, lite utrustning, men inte mycket på den mer än standard så 20% av nybilspriset var väl att ta i? Bilskrället är ju ändå snart 10 år gammal!!!!!!
Jo
144
Joelmartin
740 IA- 1997
..........75.000:- (hyfsad bra köp)

Har du slagit till?

Jo
144
Joelmartin
740 IA- 1997
Nej,- jag är nöjd med min 740i -97. 17000 på metaren! SUVERÉn!!!!

Jo
144
Joelmartin
740 IA- 1997
.............PS till det priset borde det åtminst varit en 740 eller 750!!!!

Jag köpte en 728i -96 manuell idag för 45.000:- därför tycker jag att 139.000:- för en två år yngre bil ser mycket ut.

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.