AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
892

M535:Ans startmotor går i gång när jag varvar..

Pa
35
Pantera
538i =),
Slog ihop min bil efter topprenoverning och stoppa tillbaka kabelstammen till startmotor generator etc. och nu när jag varvar motorn typ till 2000 varv så slår startmotorn i och hänger med, och ibland hakar den i vid start men just d att den slår i vid 2k varv!?

Inte hunnit kolla så mkt mer på det men min fråga är ju om nån vet vad det är som gör det!? Jag antar att jag kopplat det fel kanske och att d har med det att göra, men nån som känner till elr haft liknande vad händer när man varvar nån signal som går till starten elr nå annat!? innan va ju inte felet..

MVH/Johan
Smiley©
Jag skulle tro att drevet på startmotorn vibrerar ut när du varvar, men det låter kanske inte helt rätt eftersom det inte var så innan topprenoveringen.

Vet att en del startmotorer kan bete sig så annars, men det beror kanske på uppbyggnaden, dom startmotorer jag har upplevt det på har varit såna som drar drevet mot själva startmotorn, vet inte om samma fenomen kan uppstå om man har en startmotor som skjuter ut drevet (antar att du har en sån eftersom det är vanligast).

Men om du tror att det har med styrspänningen att göra är det ju bara att slänga på en multimeter och mäta spänningen på solenoiden när du varvar upp motorn, får du ingen styrspänning där så är det ju inte felkopplat utan startmotordrevet som inte hålls in ordentligt.

/Thomas
Pa
35
Pantera
538i =),
Jag ska Prova det.. tack för hjälp..
Smiley©
D e lugnt!
Skriv gärna vad det var för fel när du hittar det.

/ThomaS
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.